اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه‌ معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج تشریح کرد

فعالیت‌های شهرداری سنندج در حوزه فرهنگی

سرپرست حوزه‌ معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج به تشریح اقدامات این معاونت در راستای بسط و گسترش موضوعات فرهنگی پرداخت.

فعالیت‌های شهرداری سنندج در حوزه فرهنگی

محمد قادرمرزی در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج، پیرامون فعالیت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری این شهر گفت: این معاونت در نشست سراسری معاونان فرهنگی شهرداری تمام شهرها و استان‌ها تعامل و همکاری ارزنده‌ای با سایر شهرستان‌ها و استان‌ها برقرار کرده است.

وی اظهار کرد: شهرداری سنندج به عنوان اصلی‌ترین نهاد خدمتگزار به شهروندان با توجه ویژه به مسائل قرآنی اقدام به نشر و گسترش معارف مبتنی بر قرآن کریم در جامعه کرده است.

سرپرست حوزه‌ی معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج با تأکید بر لزوم وجود فضای معنوی در مساجد و محلات گفت: شهرداری با برگزاری 70 مجلس انس با قران در مساجد و بهره‌گیری از قاریان مجرب و توانمند در ایجاد این فضای روحانی نقش‌آفرینی کرده است.

قادرمرزی با اشاره به اینکه شادابی و نشاط در هر جامعه‌ای مستلزم مشارکت شهروندان است افزود: شهرداری سنندج در حوزه‌ی معاونت فرهنگی اعتقاد کاملی به پویایی و نشاط جامعه دارد.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی شهرداری سنندج اقدام به برگزاری جنگ‌های شادی و دعوت از هنرمندان کرده است، گفت: این موضوع در راستای برداشتن گام‌های اساسی در حوزه فرهنگ بوده است.

سرپرست حوزه‌ معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج در خصوص سایر اقدامات این نهاد طی 2 سال گذشته، نهادینه کردن آموزش شهروندی به صورت رایگان را یکی از این اقدامات ذکر کرد و گفت: این مهم با تشکیل 13 رشته هنری و استقبال مخاطبان از این کلاس‌ها و با بهره‌گیری از استادان مجرب و فضای دانشگاهی به دست آمده است.

قادرمرزی برگزاری مراسم جشنواره اقوام و ملل به مدت 20 شب در محل پارک ملت سنندج و استقبال صد هزار نفری، تشکیل کلاس‌های ویژه برای کارکنان در شهرداری، احیای مراسم انس با قرآن در زندان مرکزی سنندج، برگزاری مراسم اعیاد شعبانیه در محل سینما بهمن این شهر، چاپ اوقات شرعی در ماه‌های مبارک رمضان، اجرای مراسم ویژه ماه مبارک رمضان در پارک جنگلی آبیدر، چاپ بروشورهای آموزشی شهروندی با موضوعات مورد نیاز را برخی دیگر از این اقدامات عنوان کرد.

به گفته وی استقرار کتابخانه عمومی شهرداری با عضویت رایگان برای مردم در محل حوزه‌ی فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری و عضوگیری 500 نفر از اقشار ضعیف در این کتابخانه و همچنین برگزاری همایش بزرگ تجلیل از خادمان قرآنی در شهر سنندج برای نخستین بار را سایر گام‌های عملیاتی این سازمان در راستای بسط و گسترش فرهنگ شهر دانست.

سرپرست حوزه‌ معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر مناسب زمینه بهره‌مندی شهروندان از فضایی فرهنگی با در نظر گرفتن مسائل دینی و مذهبی فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ج30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول