اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو منتخب شورای شهر ارومیه:

تحقیق و پژوهش زیربنای توسعه پایدار است

عضو منتخب شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تحقیق و پژوهش زیربنای توسعه پایدار است.

تحقیق و پژوهش زیربنای توسعه پایدار است

لطیفه مبین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بر پایه پژوهش‌های توسعه‌ای و کاربردی می‌توان ابعاد مختلف شهرها را شناخت، شرایط موجود را بررسی کرد و با نیازها، انتظارات و دغدغه‌های شهروندان، صاحب‌نظران و مدیران شهری آشنا شد.

وی ادامه داد: با اتکا به دانش نظری و تجربی می‌توان راه‌هایی را برای حل مسائلی که شهر و شهروندان با آن‌ها مواجه هستند یافت و الزامات و ملاحظات آن‌ها را در توسعه شهرها به کار گرفت.

مبین شهر را پدیده‌ای فرهنگی عنوان کرد و افزود: توسعه شهرها در زمینه حمل و نقل عمومی، شهرسازی، خدمات شهری، فعالیت‌ها و فضاهای فرهنگی و اجتماعی تحت تاثیر باورها، ارزش‌ها و هنجارهایی است که در بین شهروندان کارگزاران مدیریت شهری وجود دارد.

وی یادآور شد: توسعه هر یک از ابعاد شهری بدون توجه به ویژگی‌های فرهنگی آن‌ها کمک چندانی به ارتقای سطح کیفیت زندگی شهروندان نخواهد کرد و پیامدهای فراوانی را برای مردم به بار خواهد آورد.

مبین افزود: بر این اساس پژوهش و مطالعات اجتماعی و فرهنگی در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی شهری جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی ابراز داشت: یکی از انتقادات جدی و اساسی که متوجه مدیران شهری بوده عدم توجه به مؤلفه‌های فرهنگی و اجتماعی در طرح‌های توسعه‌ای است.

مبین اعلام کرد: یکی از راه‌های ایجاد پیوند میان فرهنگ و برنامه‌ریزی شهری انجام پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی بوده که شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه بر آن تاکید دارد و در این دوره از مدیریت شهری ارومیه به سبب رویکرد فرهنگی و اجتماعی به مسائل شهری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: مطالعه و پژوهش در قالب نظرسنجی، نیازسنجی، ارزیابی، سنجش اثربخشی و تحلیل و تبیین مسائل شهری توسط شهرداری انجام می‌پذیرد.

مبین خاطرنشان کرد: اراده، تلاش و جهت‌گیری اصلی مدیریت شهری انجام پژوهش‌ها از نوع کاربردی است تا هیچ برنامه و فعالیتی بدون پشتوانه پژوهش و مطالعاتی شهر ارومیه اجرا نگردد.

انتهای پیام/61005/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول