اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیپلمات سابق روس:

سلاح شیمیایی سوریه بهانه است/ هدف تغییر نظام دمشق است

یک دیپلمات سابق روسیه ادعای مقامات آمریکایی علیه سوریه در استفاده از سلاح شیمیایی را بهانه خواند و هدف نهایی آن را تغییر حکومت در سوریه و روی کار آوردن حکومتی همپیمان با آمریکا در این کشور دانست.

سلاح شیمیایی سوریه بهانه است/ هدف تغییر نظام دمشق است

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری المیادین، ویچسلاو موتوزوف رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و روابط بین الملل روسیه گفت: هرچند نیروهای نظامی روس وارد برخورد نظامی مستقیم با آمریکا نخواهند شد ولی روسیه به ارتش سوریه در مقابل این حمله کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اظهارات سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره اینکه مسکو قراردادهای تسلیحاتی خود با دمشق را عملی می‌کند، تصریح کرد که هیچکس کاملاً نمی‌داند که روسیه چه سلاح‌هایی در اختیار دمشق قرار داده است تا بتواند از حاکمیت و سرزمین خود دفاع کند.

موتوزوف تصریح کرد که روسیه کمک‌های اطلاعاتی لازم را نیز به سوریه درباره تحرکات ناوهای آمریکایی ارائه می دهد و از سوی دیگر سامانه‌های موشکی‌ را که وعده داده بود در اختیار ارتش این کشور قرار داده است که تنها موشک‌های ضد هوایی نیستند.

این دیپلمات سابق روسیه تاکید کرد که حمله شیمیایی به منطقه الغوطة الشرقیه در ریف دمشق با هدایت اطلاعاتی سازمان سیا توسط نیروهای مخالف سوری و همزمان با ورود کارشناسان سازمان ملل به سوریه انجام شد.

وی اظهار داشت که کمک‌های روسیه تنها به حمایت‌های سیاسی و دیپلماتیک محدود نیست و مسکو کمک‌های اطلاعاتی و نظامی نیز در اختیار سوریه قرار داده است و مقامات دو کشور با یکدیگر هماهنگی لازم را دارند.

موتوزوفتصریح کرد که هدف اصلی آمریکا از حمله به سوریه سرنگونی حکومت بشار اسد و جایگزین کردن آن با حکومتی متحد با آمریکاست.

وی تاکید کرد که آمریکا قصد تسلط بر منطقه خاورمیانه را دارد و سلاح شیمیایی و سلاح‌های کشتار جمعی تنها بهانه برای دستیابی به این اهداف است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول