اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گاتیلوف: روسیه هر قطعنامه‌ای شامل بکارگیری زور علیه سوریه را وتو خواهد کرد

معاون وزیر امور خارجه روسیه بعد از پایان بی‌نتیجه نشست اعضای دائم شورای امنیت تاکید کرد که این کشور با هر قطعنامه‌ای که امکان اقدام نظامی علیه سوریه را فراهم کند، مخالفت خواهد کرد.

گاتیلوف: روسیه هر قطعنامه‌ای شامل بکارگیری زور علیه سوریه را وتو خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتار تاس»، "گنادی گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه که برای شرکت در نشست‌های فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با سوریه در نیویورک بسر می‌برد، امروز اعلام کرد که این کشور با هر قطعنامه‌ای که استفاده از توان نظامی علیه سوریه را در نظر گرفته باشد، مخالفت خواهد کرد.

این دیپلمات بلندپایه روس تاکید کرد: در شرایط کنونی لازم است تا بسیار محتاطانه عمل کرد و مانع از توسعه منفی روند اوضاع در سوریه و یا هر نوع اقدام نظامی علیه این کشور شد.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل امروز با دیپلمات‌های بلندپایه  5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل پیرامون روند اوضاع در سوریه مذاکره خواهد داشت.

روز پنج شنبه برای دومین بار طی چند روز اخیر نشست اضطراری اعضای دائم شورای امنیت تشکیل شد. این نشست به ابتکارعمل روسیه صورت گرفته بود، ولی نمایندگان کشورهای غربی در این نشست بار دیگر پیش نویس قطعنامه پیشنهادی انگلیس که راه را برای اقدام نظامی علیه سوریه هموار می‌کند را مطرح کردند، ولی دیپلمات‌های روسیه و چین بشدت با آن مخالفت کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول