اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دورنمای دیدار روسیه و آمریکا در مورد کنفرانس ژنو ۲ هنوز نامشخص است

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد دورنمای دیدار مقامات روسیه و آمریکا برای فراهم‌سازی مقدمات کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه هنوز مشخص نیست، در حالی‌که در شرایط حساس کنونی این رایزنی‌ها می‌توانست بسیار مفید واقع شود.

دورنمای دیدار روسیه و آمریکا در مورد کنفرانس ژنو ۲ هنوز نامشخص است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "گنادی گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در پایان ملاقات خود با "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل در لاهه به خبرنگاران اعلام کرد که دورنمای دیدار آتی نمایندگان دیپلماتیک روسیه و آمریکا برای فراهم سازی مقدمات کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه همچنان نامشخص است.

رسانه‌های گروهی روز سه شنبه به نقل از یک مقام آگاه در وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند که دیدار نمایندگان روسیه و آمریکا در مورد کنفرانس ژنو-2 که قرار بود در تاریخ 28 آگوست برگزار شود، لغو گردیده است تا مقامات واشنگتن با توجه به اوضاع جدید در سوریه، مسائل پیرامون این کشور را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.

گاتیلوف در این رابطه به خبرنگاران گفت: دورنمای انجام چنین دیداری در آینده بستگی به این خواهد داشت که روند اوضاع پیرامون سوریه به چه صورت توسعه پیدا کند.

این دیپلمات بلندپایه روس افزود: البته کاملا واضح است که در شرایط حساس کنونی و روند اوضاع پیرامون سوریه، برگزاری چنین دیداری (رایزنی بین مقامات روسیه و آمریکا) قطعا میتوانست بسیار مفید باشد.

این در حالی است که "ماری هارف" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن اعلام کرد که دولت آمریکا به همکاری خود با روسیه برای حل و فصل اوضاع در سوریه، از جمله در چارچوب تلاش برای برگزاری کنفرانس «ژنو-2»، ادامه خواهد داد.

وی گفت: اختلاف نظر ما با روسیه در خصوص سوریه بر همه آشکار است و مسئله‌ای نیست که همین دیروز بوجود آمده باشد. ولی با این وجود ما به کار با مقامات روسی برای حل و فصل اوضاع پیرامون سوریه ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول