اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روسیه: اسد تحت هیچ فشار خارجی سقوط نمی‌کند

سفیر روسیه در بیروت تاکید کرد دولت بشار اسد تحت هیچ فشار و یا حمله نظامی خارجی سقوط نخواهد کرد و کشورهای همپیمان سوریه در صورت وقوع جنگ بشار اسد را یاری می‌دهند.

روسیه: اسد تحت هیچ فشار خارجی سقوط نمی‌کند

به گزارش فارس،«الکساندر زاسبکین» سفیر روسیه در بیروت در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی «السفیر» درباره اینکه واکنش کشورش به مداخله نظامی آمریکا در سوریه چیست، گفت: ما هرگز تکرار تجربه لیبی را نمی پذیریم درباره سوریه ما سه بار تصمیم به حمله را وتو کردیم می خواهیم هیچ اقدامی خارج از تصمیم شورای امنیت صورت نگیرد و اگر آمریکا به حمله نظامی دست بزند نقض قانون بین المللی است.

وی تاکید کرد: ما همواره با هر گونه دخالت خارجی مستقیم در سوریه مخالف بوده ایم و به مبارزه سیاسی خود علیه تصمیم آمریکا و متحدانش برای مداخله در سوریه ادامه می دهیم و هرگز در دام آنها گرفتار نمی شویم.

سفیر روسیه تاکید کرد: مطمئنا حمله نظامی غرب با واکنش سوریه روبه رو خواهد شد و ما از مواضع برخی طرف های بین المللی متحد سوریه باخبریم.

زاسبکین گفت: ما هرگز تحمیل فشارها از سوی خارج از سوریه برای برکناری بشار اسد را نمی پذیریم و همچون همیشه تاکید می کنیم که این موضوع به دست ملت سوریه و نه در اختیار طرف های خارجی است.

وی تاکید کرد: شرایط جنگ در سوریه به نفع ارتش سوریه پیش می رود و غرب تصور می کند می تواند با حمله به سوریه موازین قدرت در منطقه را تغییر دهد و شرایط مناسب تری را برای مذاکره طرف های سوری فراهم کند اما این منطق قابل قبول نیست.

زاسبکین گفت: حمله نظامی به سوریه پیامدهای متعددی دارد و ما نمی توانیم بازتاب های آن را دقیق ارزیابی کنیم اما مساله مورد اطمینان این است که این امر به تشدید وخامت اوضاع و گسترش دامنه درگیری ها منجر می شود.

سفیر روسیه هرگونه امتیازدهی کشورش در دیدار اخیر بین ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با بندر بن سلطان، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان در مسکو بر سر سوریه را رد کرد و گفت این شایعات درباره مسائل منطقه نادرست است.

سفیر روسیه تاکید کرد: مخالفان مسلح سوریه و نه نظام بشار اسد است که سلاح شیمیایی در درگیری ها به کار گرفته اند ما پرونده کامل حادثه بکارگیری سلاح شیمایی در منطقه خان العسل را به شورای امنیت ارائه کردیم و منتظر تحقیقات کارشناسان و بررسی ها در شورای امنیت هستیم.

زاسبکین گفت: ما به قوانین شورای امنیت پایبند هستیم و کسانی که خارج از چارچوب شورای امنیت کار می کنند باید مسئولیت پذیر باشند زیرا تاریخ امروز تمام نمی شود.

سفیر روسیه درباره پیش بینی خود از حمله آمریکا به سوریه گفت: بزرگی جنگ و دامنه آن در دومین روز حمله نظامی آمریکا بیشتر خواهد شد و به اعتقاد روسیه نظام سوریه قادر به مقاومت است.

سفیر روسیه در واکنش به انفجارهای اخیر در جنوب لبنان گفت: برخی طرف ها به دنبال ایجاد خرابکاری در لبنان برای وخیم کردن اوضاع این کشور هستند بنابراین باید به لبنان کمک کنیم و در کنارش باشیم.

سفیر روسیه همچنین درباره اوضاع سیاسی در لبنان خواستار گفت وگوی ملی و حضور همه نیروهای سیاسی بدون استثنا در کابینه جدید این  کشور شد و گفت: در شرایط حساس منطقه دولت لبنان باید دولتی قوی باشد که بتواند امور کشور را در مسائل مختلف امنیتی، اقتصادی و اجتماعی اداره کند.

انتهای پیام/ر

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول