اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمیرم:

تحقق بانکداری اسلامی در سایه برداشتن ربا است

امام جمعه سمیرم گفت: تحقق بانکداری اسلامی در سایه برداشتن ربا و سود زیاد است.

تحقق بانکداری اسلامی در سایه برداشتن ربا است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه تشکیلات خانوادگی باید قانونمند و دارای نظم باشد، اظهار کرد: در اسلام خداوند حاکمیت و مدیریت خانواده را بر عهده مرد قرار داده است.

وی، معیار برتری در پیشگاه خدا را بر مبنای تقوی و خداپرستی دانست و افزود: شخصیت و منزلت زن و مرد در پیشگاه خدا برابر است و هیچ کس از دیگری برتری ندارد.

امام جمعه سمیرم ادامه داد: در اسلام وظایف و مسئولیت‌های هر یک از زن و مرد بر مبنای خلقت جسم، تفکر و تدبر، عواطف انسانی طوری تقسیم شده است که مسئولیت تمام هزینه‌ها و اتفاقات بر عهده مرد بوده و هیچ گونه مسئولیت هزینه و کسب درآمدی بر عهده زن نیست.

وی ادامه تصریح کرد: زن باید کانون محبت و مهربانی و عطوفت باشد که با محبت سبب استحکام خانواده شود.

موسوی در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به سالروز شهیدان رجایی و باهنر و یاران ایشان در 8 شهریور ماه اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام منافقان کوردل در جهت سرنگونی حکومت اسلامی اقدام به ترور شخصیت‌های انقلابی و موثر در نظام ازجمله شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی و مطهری نمودند.

وی با بیان اینکه ایران سرآمد همه کشورهاست، افزود: متزلزل نمودن نظام و جایگزینی نظام دیگر از جمله اهداف منافقین از ترور این شخصیت‌هاست که با عنایت الهی و تدابیر خردمندانه رهبر معظم انقلاب و حضور مردم در صحنه انقلاب، جمهوری اسلامی ایران به ثبات بیشتری رسید و هیچ تزلزل و سستی در مسیر حرکت نظام به وجود نیامد.

خطیب جمعه سمیرم با بیان اینکه دست غیب الهی همواره همراه این نظام و انقلاب است تصریح کرد: در دولت جمهوری اسلامی هر کسی بخواهد مسئولیتی را بر عهده بگیرد باید مکتبی و با الگو گرفتن از شهیدانی همچون رجایی باشد.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری 9 شهریورماه به نام بانکداری اسلامی با به نقش بانک‌ها در اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: تحقق بانکداری اسلامی در سایه برداشتن ربا و سود زیاد است.

وی همچنین با اشاره به در خواست‌های مردمی خواستار اصلاح جاده گلزار شهدای گمنام شد و خطاب به مسئولان گفت: در قضیه کنترل قیمت‌ها دستورات را اجرا کنید  و تنها در حد شعار و صحبت نباشد و با قاطعیت با مسئله تورم برخورد کنید و به داد مردم برسید.

انتهای پیام/2301/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول