اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تابستان سال‌جاری

شفیع‌زاده: گروه‌های هلال‌احمر در طرح‌های سالم‌سازی دریا حضور فعال داشتند

رئیس هلال‌احمر فریدونکنار از حضور فعال گروه‌های هلال‌احمر در طرح‌های سالم‌سازی دریا و سواحل خبر داد.

شفیع‌زاده: گروه‌های هلال‌احمر در طرح‌های سالم‌سازی دریا حضور فعال داشتند

هادی شفیع‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از فریدونکنار از حضور فعال گروه‌های هلال‌احمر در طرح‌های سالم‌سازی دریا و سواحل خبر داد.

وی گفت: گروه‌های هلال‌احمر از 14 خردادماه تا آخر فصل مسافرت‌های تابستانی به طور فعال در سواحل حضور خواهند داشت.

رئیس هلال احمر فریدونکنار با بیان این‌که هلال‌احمر فریدونکنار در سه قسمت شرق فریدونکنار مستقر در روبه‌روی سونا صدف و در قسمت غرب کنار سوئیت نامی و در پایگاه امداد و نجات دریایی واقع در بندر فریدونکنار حضور دارند، گفت: از 14 خردادماه تاکنون بیش از 75 مورد مداوای سرپایی و 11 مورد انتقال غریق به بیمارستان داشتیم که متاسفانه چهار نفر فوت شدند.

وی ادامه داد: در گروه‌های شرق و غرب یک نفر به عنوان مسئول پایگاه و یک نفر امدادگر و در امداد و نجات دریایی هم یک قایقران با دو امدادگر دریایی مشغول هستند.

حضور فعال جوانان هلال‌احمر در طرح‌های سالم‌سازی دریا

شفیع‌زاده همچنین از حضور جوانان هلال‌احمر در طرح‌های تابستانی فریدونکنار خبر داد.

وی گفت: فعالیت جوانان هلال‌احمر در تابستان امسال در دو بخش طرح ثابت و طرح سحاب انجام می‌پذیرد که از ششم تیر امسال شروع شده و تا آخر تابستان ادامه می‌یابد.

شفیع‌زاده افزود: طرح ثابت جوانان هلال‌احمر شامل پخش جلیقه نجات به صورت امانی و راهنمایی به مسافران در طرح سالم‌سازی دریا در شرق فریدونکنار می‌شود.

وی با توضیح در مورد کلمه سحاب که اختصار سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه است، افزود: طرح سحاب برای اولین سال است که در فریدونکنار اجرا می‌شود.

شفیع‌زاده گفت: طرح راهنمایی به مسافران از سال‌های قبل وجود داشته است اما طرح سحاب در قالب گشت‌زنی با دوچرخه و موتورسیکلت و یا پیاده در سواحل برای راهنمایی و کمک‌های امداد و نجات صورت می‌گیرد.

رئیس هلال‌احمر فریدونکنار اظهار داشت: طرح سحاب در یک اکیپ دو نفره در دو قسمت از شهر که یکی پارک لاله و سواحل و اطراف آن را پوشش می‌دهد و دیگری در خزرشهر اجرا می‌شود که به خاطر ازدحام مسافران و شهروندان در پارک لاله در روزهای تعطیل و جمعه‌ها برای پوشش بهتر به دو گروه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/2296/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول