اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان خبر داد

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از اجرای عملیات موفقیت آمیز علیه قاچاقچیان مسلح و کشف بیش از یک تن و 100 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان خبر داد.

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس، غلام ‌نبی‌کوهکن اظهارداشت: مرزداران هنگ مرزی جکیگور با اقدامات دقیق اطلاعاتی و بهره‌گیری از منابع خبری، از قصد یک باند مواد مخدر برای انتقال محموله خود به داخل کشور آگاه و بلافاصله با آمادگی و تجهیزات کامل در منطقه شناسایی شده حضور یافته و به پوشش نوار مرزی پرداختند.

وی با اشاره به اینکه مرزداران با انجام کمین و ردزنی موفق به شناسایی محل بارانداز شده و منطقه را تحت پوشش کامل خود درآوردند، گفت: سوداگران مرگ که خود را در تنگنا و محاصره نیروهای عملیاتی مرزبانی دیدند، اقدام به تیراندازی کرده اما پاسخ کوبنده مرزداران موجب شد تا سوداگران مواد افیونی ضمن رها کردن محموله با استفاده از موقعیت جغرافیایی متواری شدند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان یادآور شد: با بررسی دقیق محل، مرزبانان موفق شدند بیش از یک‌هزار و 43 کیلوگرم تریاک و قریب به 78 کیلوگرم حشیش که به طرز ماهرانه ای در شیارهای ارتفاعات اطراف با پوشش شاخ و برگ درختان دپو شده بود، کشف کند.

کوهکن خاطرنشان کرد: پس از کشف مواد مخدر، مرزداران به منظور تأمین امنیت عمومی، منطقه را مورد پاکسازی کامل قرار دادند، تلاش برای دستگیری قاچاقچیان همچنان ادامه دارد.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در ادامه از اعتیاد به عنوان یک معضل جهانی بزرگ یاد کرد و گفت: اعتیاد، تا کنون خسارت های مادی و معنوی فراوانی بر جای گذاشته و تعداد قابل توجهی از افراد را به تباهی کشانده است.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان خاطرنشان ساخت: مرزداران و دریابانان کشورمان با پاسداری از مرزهای جمهوری اسلامی ایران منطقه را برای فعالیت سوداگران مرگ نا امن کرده تا این بلای خانمانسوز وارد کشورمان نشود اما از سوی دیگر کلیه نهادها از جمله خانواده در آگاه‌سازی جوانان برای مبارزه با آن مسئول و تأثیرگذار هستند.

انتهای پیام/75005/ق/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول