اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان مازندران مطرح کرد

سرقت و طلاق بیشترین موضوع پرونده دادسراهای مازندران

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: مطالبات مردم، سرقت و طلاق بیشترین پرونده دادسراها را به خود اختصاص داده است.

سرقت و طلاق بیشترین موضوع پرونده دادسراهای مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از چالوس، عبدالحمید مرتضوی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان جدید و قدیم چالوس گفت: تمام پرونده‌های وارده به محاکم استان الکترونیکی و پالایش شده است.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌های ارجاع شده به دادگستری، بیشترشان مطالبات مردم و پرونده‌های سرقت است، ادامه داد: 4 میلیون و 300 هزار فقره پرونده قدیمی وارد سیستم کامپیوتر شده است.

وی افزود: هیچ پرونده کاغذی در دادسراهای استان نیست و رسیدگی به این تعداد پرونده‌های وارده به محاکم استان نیز پایان یافته است.

قائم مقام دادگستری کل مازندران درباره پرونده‌های مربوط به منابع طبیعی، بیان داشت: پرونده‌های منابع طبیعی با توجه به قانون و اختیاراتی که به شورا حفظ حقوق بیت‌المال داده شد با وضعیت خوبی در حال بررسی است.

وی متذکر شد: در شورای حفظ حقوق بیت‌المال، نیروی انتظامی، رئیس دادگستری، دادستان و منابع طبیعی عضویت دارند و در این زمینه تصمیم می‌گیرند.

نبی محسنی، دادستان سابق چالوس نیز با اشاره به اینکه دادستانی چالوس با کمبود نیرو مواجه است، گفت: در چارت سازمانی 11 نفر تعریف شده است اما در چالوس تنها چهار نفر امورات را رسیدگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 هزار و 680 پرونده کیفری در محاکم وجود دارد، اظهار داشت: در شش سال اخیر 14 هزار و 671 پرونده کیفری وارد محاکم شهرستان شد و 12 هزار و 655 پرونده نیز در این مدت مختومه شد.

محسنی در ادامه گفت: کشف 174 کیلو و 129 گرم از انواع مواد مخدر و 11 هزار و 335 لیتر مشروبات الکی صنعتی و 14 هزار و 834 لیتر مشوربات الکلی دست‌ساز از کشفیات است.

محسنی ابراز داشت: کشف 385 دستگاه تجهیزات ماهواره رسیور، 4 هزار و 972 فقره دیش و 5 هزار و 938 دستگاه ال ام بی با تلاش نیروی انتظامی از دیگر اقدامات است

دادستان جدید چالوس نیز در این مراسم با تقدیر از زحمات نبی محسنی در سال‌های خدمت در چالوس گفت: همه ما با نواقص و کمبودها آشنایی داریم و می‌دانیم برای برخورد با متخلفین و ایجاد و تامین امنیت در جامعه باید با همکاری و همدلی گام برداشت و دادگستری و دادسرا را در راه برقراری امنیت، احقاق حقوق مردم و حفظ بیت‌المال پشتیبانی کرد.

شهرام شیخ عباسی افزود: امنیت و عدالت در هر جامعه‌ای مرهون صمیمیت و یکدلی مسئولان آن جامعه و نیز همکاری مردم در برقراری نظم در چارچوب قانون است.

وی با اشاره به اینکه چالوس حیات خلوت کسی نیست و به شدت با مخلان نظم و امنیت و دیگر متخلفان برخورد قاطع می‌شود، گفت: در راستای اعمال مجازات و برخورد با متخلفین همانند اجرای حکم در ملاء عام و همچنین اطلاع‌رسانی با همکاری و تعامل دستگاه‌های امنیتی و انتظامی می‌توان به مجرمان و متخلفین هشدار داده می‌شود.

دادستان چالوس با بیان اینکه داشتن جامعه سالم مستلزم امنیت است، گفت: در راستای برقراری امنیت و ایجاد عدالت با بکار گیری شوراهای حل اختلاف و نهادهای صلح و سازش می‌توان گام‌های موثرتری برداشت.

به گزارش فارس، محسنی دادستان جدید رامسر و شهرام شیخ عباسی به عنوان دادستان چالوس معرفی شد.

انتهای پیام/2296/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول