اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه:

روستاهای آذربایجان غربی با معضل کمبود پزشک مواجه هستند

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه گفت: روستاهای مناطق مختلف آذربایجان غربی با معضل جدی کمبود پزشک روبه‌رو هستند که باید در این راستا چاره‌اندیشی کرد.

روستاهای آذربایجان غربی با معضل کمبود پزشک مواجه هستند

پیام نوزاد امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: دسترسی نداشتن به پزشک حاذق و توانمند در روستاهای آذربایجان غربی یک مشکل جدی قلمداد می‌شود که باید برای رفع این معضل گام‌های بلندی از سوی مقامات ملی و استانی برداشته شود.

وی، مشکل کمبود پزشک را نه‌تنها در مناطق روستایی؛ بلکه در ارومیه نیز دامنگیر مردم دانست و افزود: این معضل در مناطق روستایی جدی‌تر است، حال آنکه دسترسی به خدمات حوزه سلامت یکی از حقوق مسلم اقشار مختلف جامعه قلمداد می‌شود.

نوزاد با تأکید بر اینکه بار سلامت جامعه بر دوش پزشکان عمومی است، ادامه داد: فشارهای مختلف از سوی سازمان‌های گوناگون از جمله سازمان‌های بیمه‌گر، سازمان امور مالیاتی حتی نظام پزشکی بر پزشکان وارد می‌شود، از طرف دیگر پزشکان با مشکل کمبود درآمد نیز روبه‌رو هستند.

وی متذکر شد: مجموع این مشکلات منجر به وارد شدن فشارهای سنگین بر روی پزشکان می‌شود، نه‌تنها پزشک؛ بلکه هرکسی برای کاهش فشارهای وارده بر خود و کم شدن آزار خود چاره‌ای جز انتقال آن به دیگران ندارد، بنابراین با بروز پدیده زیرمیزی روبه‌رو شده و به این ترتیب آنها این اذیت‌‌ها را به بیماران خود انتقال می‌دهند.

این عضو هیئت‌ مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه، معضل اضافه دریافت یا به تعبیر دیگر زیرمیزی را یک پدیده چند وجهی دانست و بیان داشت: باید در راستای ریشه‌یابی و بررسی علل شیوع این پدیده تأمل کرده و از محکوم کردن یکجانبه پزشکان به طور جدی باید پرهیز شود.

نوزاد با اظهار به اینکه پزشکان در مقابل بیماران خود علاوه بر وظیفه قانونی و اجتماعی از مسئولیتی انسانی نیز برخوردار هستند، ابراز داشت: اغلب پزشکان انسان‌هایی متعهد و مقید به اصول اخلاقی بوده و درصد بسیار ناچیزی از جامعه پزشکی تخلف مورد اشاره را مرتکب می‌شوند.

انتهای پیام/61002/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول