اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی:

فعالیت همزمان پزشکان در بخش خصوصی و دولتی ممنوع است/ دستگاه‌ها قانون را دور می‌زنند‌

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون فعالیت همزمان پزشکان در بخش خصوصی و دولتی ممنوع است، گفت: ‌متاسفانه دستگاه‌ها قانون را دور می‌زنند والا قانون ناقص نیست.

فعالیت همزمان پزشکان در بخش خصوصی و دولتی ممنوع است/ دستگاه‌ها قانون را دور می‌زنند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، سیدمحمد بیاتیان صبح امروز در جمع پزشکان شهرستان بیجار که به مناسبت روز پزشک و داروساز در سالن سلوی مجتمع اریکه گروس بیجار با حضور جمعی از پزشکان این شهرستان برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت روز پزشک اظهار کرد: روز پزشک فرصتی برای تفکر پزشکان در عمل به وظیفه اجتماعی است.

وی اظهار داشت: مشکلات پزشکان و بهداشت و درمان به اندازه‌ای است که صحبت در این خصوص نیاز به گفتمان دو طرفه بین پزشکان و مسئولان دارد.

وی با اشاره به مشکلات و برخی از قوانین حوزه سلامت بیان کرد: در کشورمان قانون بد وجود ندارد بلکه این سیستم‌های اجرایی نداریم بلکه سیستم‌ها و در اجرای قوانین کار ما لنگ و ایراد دارد.

بیاتیان افزود: در بررسی مشکلات این حوزه صرفا نظام سلامت و درمان و پزشکان را مقصر می‌دانند در حالی که مولفه‌های اصلی سلامت همچون اقتصاد، سیاست، آداب و روسوم و اجتماع به عنوان زیربنای حوزه سلامت که از اهمیت بالایی برخوردار است کنار گذاشته شده‌اند.

بیاتیان با اشاره به بند 2 قانون 32 گفت: بر اساس این قانون پزشکان در بخش دولتی نمی‌توانند هم‌زمان در بخش خصوصی نیز فعالیت داشته باشند، این قانون اگر ناقص شده به دلیل بد بودن قانون نیست بلکه ایراد به دستگاه‌های اجرایی وارد است.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات شهرستان خصوصا در حوزه سلامت نیاز به همدلی و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی است گفت: لازمه برطرف کردن مشکلات شهرستان بیجار همت بلند تمامی خادمان حوزه سلامت و دیگر دستگاه‌ها است.

بیاتیان تصریح کرد: امیدوارم با اقدامات کلانی که در حوزه سلامت وزارت بهداشت در بخش‌های تحقیق و آموزش و تربیت رخ می‌دهد ما بتوانیم روز پزشک را زمانی جشن بگیریم که جایگاه حکیمان اسلامی را که در حقیقت دردهای جامعه را به درد افراد مقدم می‌دانستند و برای کل جامعه راهکار علاجی تدبیر می‌کردند برسیم تا بتوانیم به پزشک و جامعه پزشکی افتخار کنیم.

وی در ادامه با بیان مشکلات اقتصادی موجود در کشور گفت: شرایط اقتصادی در جامعه به جایی رسیده که مردم مجبورند اگر جان بدهند کار کرده و فکر تأمین خانواده باشند.

نماینده مردم بیجار،حسن آباد یاسوکند و بابارشانی در مجلس اظهار کرد: اکنون زیر خط فقر نداریم بلکه فلاکت و زیر خط فلاکت داریم و اگر بخواهیم این مشکلات را حل کنیم باید با اتحاد و همدلی اقدام کرده تا وضعیت را سامان‌دهی کنیم.

وی اذعان کرد: امید است با روی کار آمدن دولت یازدهم دولت تدبیر و امید این مشکلات اقتصادی و حوزه پزشکی حل شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: برای قشر زحمت‌کشی که بدون چشم‌داشت برای خدمت به مملکت تلاش می‌کنند و برای تربیت پزشکان که کار بسیار مهمی است گام بر می‌دارند و پزشکان توانمندی را برای جامعه تربیت می‌کنند کمترین کار برگزاری چنین مراسمی و تقدیر از این عزیزان است.

انتهای پیام/79015/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول