اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام پزشکی بیجار:

نگاه به جامعه پزشکان مانند نگاه به بازاریان و کسبه است

رئیس سازمان نظام پزشکی بیجار گفت: نگاه به جامعه پزشکان نگاهی درآمدی مانند نگاه بازاریان و کسبه است.

نگاه به جامعه پزشکان مانند نگاه به بازاریان و کسبه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، فرشته تیموری صبح امروز در جمع پزشکان شهرستان بیجار که به مناسبت روز پزشک و داروسازی در رستوران سلوی مجتمع اریکه گروس بیجار با حضور فرماندار و نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی برگزار شد  با انتقاد از نگاه مسئولان در تصمیم‌گیری‌ها و قانون‌گذاری‌ها اظهار کرد: در چند سال اخیر شاهد بودیم که نگاه مسئولان و دولت به جامعه پزشکی مانند نگاه کسبه و بازاریان و تجار بوده است و این پسندیده جامعه پزشکی کشور نیست.

وی بیان کرد:  در این چند سال تصور بر این بوده که جامعه پزشکی ارائه کنند نوعی کالا و خدمات به مردم هستند و در ازای آن پول می گیرند و این نگاه باعث شد در چند سال اخیر به بهانه‌های متفاوت یک سری سنگ‌اندازی‌ها بر سر راه جامعه پزشکی به وجود بیاید.

تیموری اضافه کرد: و با این سنگ‌اندازی‌ها کارها را در چارچوب خشک و عموما اشتباه محدود کنند.

وی با اشاره به قانون سال 1389 گفت: طی این قانون ارائه شده به مجلس تعرفه‌گذاری بخش خصوصی را از سازمان نظام پزشکی گرفتند و تعرفه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی را هردو در اختیار دولت قرار دادند.

رئیس سازمان نظام پزشکی بیجار با اشاره به طرح ملی شدن پزشک خانواده شهری در بیشتر استان‌های کشور از عدم راه اندازی و پیگیری این طرح انتقاد و تصریح کرد: این طرح از تابستان سال گذشته آغاز و شاید نزدیک 5 ماه تمام امکانات شبکه بهداشت در اختیار این طرح قرار گرفته از جمله آمارگیری خانوارها، آمارگیری پزشکان و تغییر شکل درمانگاه‌ها برای مناسب بودن فضای کار و درگیرکردن تمام پزشکان برای ساعات متوالی اما متاسفانه با شروع کار در دو استان آذربایجان و فارس طرح بدون هیچ سروصدایی خوابید و هیچ کس هم صدایش در نیامد که این همه امکانات و هزینه که صرف کارهای اولیه شده است چه شد.

نبود ساختمانی برای نظام پزشکی بیجار از مشکلات این حوزه است

وی در ادامه به مشکلات سازمان نظام پزشکی بیجار اشاره و خاطرنشان کرد: مشکل اصلی سازمان نظام پزشکی بیجار نبود مکان مناسب است و طی این چند سال چندین بار تغیر مکان داده ایم و این مطلب برای جامعه پزشکی بسیار سنگین است.

وی در ادامه بیان کرد: مسئله‌ای که اکنون  با آن مواجه هستیم پرداخت پول آب برق گاز تلفن است که کار یک تاجر است نه یک پزشک و برخورد ادارات مربوطه به صورت تجاری به این مسئله موجب شده که این مسئله با سختی روبه‌رو شویم.

این مسئول اضافه کرد: ما پزشکان که 30ال 32 سال از زندگیمان صرف درس خواندن و بعد از آن مشغول کار بودیم نه شب نداریم و نه روز، نه از تعطیلی خاصی برخورداریم انتظار داریم حداقل از طرف شهرداری برای مکان نظام پزشکی تحت فشار نباشیم.

وی به ساماندهی پزشکان متخصصی که برای کسب درآمد هنگفت به شهرستان بیجاری آیند تأکید کرد و گفت: اعتراض دیگر پزشکان نسبت به حضور پزشکان یک روزه در شهرستان و بدست آوردن پول‌های هنگفت از طریق تبلیغات است که  در یک روز درآمد سه الی چهار میلیون تومانی دارند و متأسفانه گوشه‌ای از آن را برای مردم این خطه استفاده می‌کنند و امید است وضعیت این همکاران ساماندهی شود.

تیموری بیان کرد: حضور این پزشکان یک روزه سودی به حال شهر نداشته زیرا نه حق عضویتی به سازمان پرداخت می‌کنند و نه پولی به اداره مالیات و یک کار تخصصی هم برای بیمار انجام نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه ما پزشکان بیجار با توجه به عشق و علاقه به زادگاه خود و خدمت به مردم مناطق محروم اینجا را به هر جایی ترجیح دادیم گفت: اگر بخواهیم مشکلات پزشکان را مطرح کنیم چند ساعتی باید صحبت کرد که از حوصله این برنامه خارج است.

تیموری دقت و دید باز فرماندار به مسائل شهرستان برای رفع مشکلات را تحسین کرد و گفت: امید است مشکلات حوزه سلامت بیجار به زودی برطرف شود.

انتهای پیام/79015/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول