اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران خبر داد

پرداخت ماهانه 140 میلیارد تومان یارانه در مازندران

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با اشاره به پرداخت ماهانه 140 میلیارد تومان یارانه در مازندران و همچنین اعتبار 313 میلیارد تومان استان در سال‌جاری افزود: اگر دو ماه یارانه ندهیم تقریبا برابر بودجه یک سال استان می‌شود.

پرداخت ماهانه 140 میلیارد تومان یارانه در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، ولی‌الله فرزانه پنجشنبه شب در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی میاندرود در پردیس دانشگاه بین‌المللی کشاورزی و منابع طبیعی  مازندران با اشاره به ایجاد تورم و گرانی در سال‌های اخیر اظهار داشت: وقتی بنزین 60 تومانی را 80 تومان کردیم چطور انتظار داشتیم که ماست در بازار گران نشود.

وی در این مورد افزود: وقتی بنزین 80 تومانی را 100تومان کردیم و حالا که قیمت بنزین 400 یا به روایتی 700 تومان شده است چطور انتظار نداشته باشیم که گرانی کمر مردم را بشکند؟

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران در این مورد با بیان اینکه همه ما جمع شدیم و گرانی را ایجاد کردیم، افزود: گرانی را با دست خودمان و هدفمند ایجاد کردیم.

وی افزود: حرف من این است که باید دو اتفاق بیافتد یکی اصلاح الگوی مصرف و دیگری اصلاح فرهنگ کار و تلاش در ادارات و حتی در زمین‌های کشاورزی چرا که الان در ادارات ساعات کار مفید مناسب نیست و کشاورز ما نیز سه ماه کار می‌کند و 9 ماه می‌خورد و جوانان ما هم که به دنبال کار پشت میزی هستند.

فرزانه گفت: این دو مساله در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز بوده است که باید فرهنگ کار و مصرف در جامعه اصلاح شود و می‌بینیم که واقعا در سفره‌های ما اسراف وجود دارد.

معاون استاندار مازندران در این مورد ادامه داد: مطبوعات، صدا و سیما و ائمه جماعات باید تلاش بکنند تا این فرهنگ اصلاح شود.

فرزانه با اشاره به پرداخت ماهانه 140 میلیارد تومان یارانه در مازندران و همچنین اعتبار 313 میلیارد تومان استان در سال‌جاری افزود: اگر دو ماه یارانه ندهیم تقریبا برابر بودجه یک سال استان می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فرودگاه و پردیس دانشگاه بین‌الملل کشاورزی و منابع طبیعی را از جمله ظرفیت‌های شهرستان میاندرود دانست.

 فرزانه درباره شهر سورک مرکز شهرستان نیز تاکید کرد باید هرچه زودتر طرح جامع شهری آن تهیه شود چراکه اولین اولویت تهیه این طرح است و من آماده همکاری در این زمینه هستم.

وی جمعیت شهرستان میاندرود را 84 درصد روستایی در برابر 16 درصد شهری دانست و افزود: نمی‌خواهم بگویم به این نسبت اعتبارات توزیع شود اما بالاخره این آمار هم حرف‌هایی برای گفتن دارند.

این مسئول ادامه داد: اگر در طرح جامع شهر سورک مشخص شد که نیاز به یک میدان و زیرگذر در این شهر وجود دارد برای ساخت آن همانند میدان قائمشهر اقدام می‌شود.

این مسئول در پایان تهیه طرح جامع شهری در مرکز شهرستان را موجب ایجاد درآمدزایی برای شهرداری دانست.

انتهای پیام/86021/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول