اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی صورت گرفت

بهره‌برداری از 10 طرح هادی روستایی در مناطق زلزله‌زده اهر

با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی بهره‌برداری از 200 واحد مقاوم‌سازی شده روستایی، افتتاح 10 طرح هادی روستایی در مناطق زلزله‌زده و آبرسانی فاز نخست مجتمع آبرسانی یخفروزان آغاز شد.

بهره‌برداری از 10 طرح هادی روستایی در مناطق زلزله‌زده اهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، 200 واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده از محل طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با هزینه‌ای بالغ بر 25 میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و به صورت نمادین یکی از این اماکن نوسازی شده در روستای «چل قشلاق» از توابع بخش مرکزی اهر افتتاح شد.

همزمان با این مراسم به صورت نمادین سند مالکیت اهالی این روستا به تعداد 350 فقره به مالک مسکن افتتاح شده اعطا شد.

همچنین طرح هادی 10 روستای زلزله‌زده شهرستان اهر شامل روستاهای دغلیان علیا و دغلیان سفلی، دوپیق، دامن‌آباد، ملالار، یایجی‌لو، وردین، کردلر، شله بران و آلمان با افتتاح نمادین در روستای زلزله‌زده ملالار با صرف اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آبرسانی فاز نخست مجتمع آبرسانی یخفروزان

به همین مناسبت فاز نخست مجتمع آبرسانی «یخفروزان» با حفظ انتقال به طول 72 کیلومتر و با هفت ایستگاه پیماژ با صرف اعتباری معادل 30 میلیارد ریال که 12 میلیارد آن از محل اعتبارات فرمانداری و استانی تهیه و تأمین شده است، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و با اتمام فاز نخست این پروژه آبرسانی اهالی پنج روستای بخش مرکزی اهر از نعمت آب آشامیدنی سالم، بهداشتی و لوله‌کشی شده بهره‌مند شدند.

عملیات اجرایی شهرک صنعتی اهر با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی آغاز شد

این شهرک در زمینی به مساحت 12 هکتار و با صرف اعتباری معادل 6 میلیارد ریال خریداری شد و عملیات اجرایی ششصد واحد صنعتی و خدماتی در این شهرک آغاز شد.

موسی عبادپور، رئیس مجمع امور صنعتی اهر گفت: با اجرای این پروژه تمامی مشاغل آلاینده و مزاحم شهرستان اهر در این شهرک ساماندهی می‌شوند. 

مسجد بزرگ روستای زلزله‌زده ملالار افتتاح شد

مسجد بزرگ روستای زلزله‌زده ملالار که در زلزله سال گذشته کاملاً تخریب شده بود و توسط یک خیر و به صورت مردمی ساخته شده بود با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی افتتاح شد.

این مسجد با صرف اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال و با زیربنای 250 متر مربع شامل صحن مسجد، شبستان و امکانات جانبی توسط یک خیر اهری به نام مراد ابراهیمی با معماری خاص اسلامی ساخته شده و به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/60001/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول