اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی تنکابن:

زیرساخت‌های توسعه‌ای تنکابن برای 50 سال آینده طراحی می‌شوند

رئیس دوره چهارم شورای اسلامی شهر تنکابن گفت: زیرساخت‌های توسعه‌ای تنکابن برای 50 سال آینده طراحی می‌شوند.

زیرساخت‌های توسعه‌ای تنکابن برای 50 سال آینده طراحی می‌شوند

تقی پزشکی پس از احراز ریاست دوره چهارم شورای اسلامی شهر تنکابن در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در تنکابن با تاکید بر اینکه تنکابن به عنوان تاریخی‌ترین شهر غرب استان است، گفت: این شهر زمانی به عنوان محوری‌ترین شهر این منطقه و مرکز سیاسی و حکومتی محال ثلاثه حوزه غرب مازندران بوده است.

این مسئول ابراز داشت: اعضای جدید شورای اسلامی این شهر با تمام توان خود پیگیر مطالبات به حق و شایسته این مردم به ویژه خواسته دیرینه‌شان یعنی تاسیس استانی جدید در این ناحیه هستند.

وی گفت: در نخستین جلسه پس از انتخاب و مشخص شدن ترکیب هیئت رئیسه جدید شورای شهر دوره چهارم، این اعضاء محور مهم فعالیت‌های خود را بر پایه چهار موضوع اساسی، شامل پیگیری مطالبات شهروندی و مردمی، تکمیل پروژه‌های نیمه کاره، طرح و برنامه‌ریزی بهتر برای آینده روشن شهر و نیز بررسی راهکارهای اساسی برای ایجاد درآمدهای پایدار در تامین بودجه مورد نیاز آن است.

پزشکی در ادامه اظهار داشت: در بحث پیگیری مطالبات مردم و احقاق حقوق شهروندی با تمام توان تلاش می‌کنیم خواسته دیرینه مردم غرب استان در تأسیس استان جدید برای حل مشکلات لاینحل آنها که سال‌ها است در اثر بی‌توجهی مسئولان مرکز استان منطقه را از روند پیشرفت و توسعه منطقی عقب نگاه داشته است محقق شود.

وی افزود: در تنکابن تعدادی پروژه‌های نیمه کاره داریم که از جمله مهم‌ترین آن‌ها احداث کنارگذر ساحلی است که فاز اول آن آغاز شده و با حدود 60 درصد رشد فیزیکی در حال اجرا است که این فاز از منطقه ساحل طلایی در شرق شهر تا دهانه رودخانه چشمه‌کیله در مرکز شهر جاده‌سازی و زیرسازی شده است.

وی ادامه داد: عملیات احداث پل چهارم در دهانه رودخانه چشمه‌کیله که حلقه واسط بین مسیر شرقی و غربی در پروژه کنارگذر است و همچنین یک پروژه مهم و حیاتی دیگر که به دلیل عدم کارآیی پیمانکار این پروژه نیمه‌کاره مانده است از وی خلع ید شد و در حال جذب پیمانکار توانمند دیگری برای آن هستیم.

وی افزود: احداث پارک‌ها و تجهیز پارک‌های موجود و نیز افزایش سرانه فضای سبز و تکمیل ورزشگاه ویژه بانوان که با نصب پارکت برای خانم‌ها قابل استفاده است و آسفالت معابر شهری از سایر برنامه‌های ما در تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره شهری است.

پزشکی تصریح کرد: در مقوله طرح و برنامه‌ریزی برای آینده شهر ما در تنکابن باید با نظرسنجی و امکان‌سنجی و نیز بهره‌گیری از تخصص کارشناسان اهل فن و برنامه‌ریزان شهری، برای آینده شهر مسائلی را در نظر بگیریم که علاوه بر ضروریات شهروندان، کارهایی صورت گیرد که برای آینده شهر مفید و موثر باشد.

وی افزود: به طور مثال کودکان و نوجوانان آینده‌سازان این آب و خاک هستند و ما در تنکابن یک شهر بازی مناسب، در خور و شایسته نداریم، یکی از برنامه‌های مهم ما اجرای چنین طرح‌هایی است که باید بخش خصوصی را در آنها با مشوق‌های قانونی مجاب به احداث کنیم و نیز برخی زیر ساخت‌ها که اگر داریم مناسب نیستند، فرسوده‌اند و یا اگر زیرساختی را هم نداریم با دیدگاه آینده‌نگرانه برای 50 سال آینده طراحی و اجرا کنیم.

رئیس دوره چهارم شورای اسلامی شهر تنکابن در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل مدیریت شهرها، بحث درآمد و تامین بودجه و صرف آن در پروژه‌های عمرانی و فرهنگی شهر است که در این راستا ایجاد منابع جدید درآمدی و پایدار برای شهر نیازی اساسی و مهم است و ما باید با جذب سرمایه‌گذاری‌های مناسب توسط بخش خصوصی در راستای قانون در افزایش درآمد شهرداری و پایداری آنها گام‌های موثری برداریم تا شهرداری از نظر بودجه‌ای دچار مشکل نشود.

انتهای پیام/86020/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول