اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس خبر داد

پیگیری نمایندگان برای طرح سیستم مدیریت منسجم شهری در مجلس

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از پیگیری نمایندگان مجلس برای تصویب طرح سیستم مدیریت منسجم شهری در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

پیگیری نمایندگان برای طرح سیستم مدیریت منسجم شهری در مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عباس فلاحی‌باباجان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با پیشنهاد فراکسیون مدیریت شهری و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برای یکپارچه‌سازی مدیریت شهری و پرهیز از موازی کاری و عدم مداخله در امور بین بخشی ادارات خدمات‌رسان مراحل کارشناسی و عملیاتی شدن این طرح به صورت مدون و جامع در مجلس مطرح است که در صورت تصویب در کمیسیون عمران و طرح و تصویب در مجلس شاهد تسهیل و یکپارچه‌سازی در امور شهری و توسعه و عمران آن خواهیم بود.

وی شوراهای اسلامی شهر و روستا را نماینده اراده مردم در تعیین سرنوشت خویش و حوزه فعالیت خود برشمرد و افزود: از دیگر برنامه‌های مجلس و کمیسیون عمران توجه به زیرساخت‌های روستایی، توانمندسازی روستاها با تقویت دهیاری‌ها بوده که امیدواریم با ساز و کارهای مناسب بتوانیم اقتصاد روستایی را با مشارکت اهالی روستاها با تمهیدات و تسهیلات ویژه پویا و عملیاتی کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: غفلت از روستاها و عدم توجه به توسعه اقتصاد روستایی باعث مهاجرت به شهرها و تشکیل معضل حاشیه‌نشینی خواهد بود که در این خصوص باید دولت، مجلس و مردم همه تلاش کنیم.

فلاحی‌باباجان افزود: شهرستان اهر در بخش کشاورزی، رفاهی و دامی یکی از مناطق مستعد است که می‌توانیم با جذب سرمایه‌گذاران به روستاها و توسعه فعالیت‌های کشاورزی به صورت مکانیزه و آموزش‌های لازم به روستاییان درآمد عمومی آنها را ارتقا داده و امید به زندگی را در عزیزان روستایی تقویت کنیم.

وی در این جلسه دولت یازدهم را دولتی کارآمد با وزرای با تجربه و تلاشگر عنوان کرد و افزود: انتظار داریم در دولت جدید به مناطق کمتر توسعه یافته خصوصاً به شهرستان‌های اهر و هریس توجه ویژه داشته باشند.

وی به مسئله جنگ سوریه اشاره کرد و افزود: دشمن امروز با ایجاد تفرقه در بین مسلمانان تلاش دارد جنگ و خونریزی را در کشورهای مسلمان توسعه دهد و جنگ امروز سوریه توطئه آمریکایی – اسرائیلی است که با ترفند جدید به میدان آمده است که باید سران کشورهای اسلامی هوشیار باشند و بهانه به دست دشمن ندهند.

امام جمعه اهر نیز در این جلسه تلاش‌های انجام شده توسط شوراهای اسلامی شهر و روستاها را در حد وسع و توان خود قابل توجه و موثر عنوان کرد.

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده گفت: شورای اسلامی دوره چهارم باید با تشکیل اتاق فکر از تجربیات ارزشمند شوراهای ادوار گذشته بیشتر بهره‌مند شوند.

وی افزود: شوراها یک نهاد مردمی برخاسته از اراده مردم هستند که می‌توانند با طرح‌های ابتکاری زمینه مشارکت‌های مردم و سرمایه‌گذاری آنها را در طرح‌های عمران شهری و روستایی فراهم کنند.

انتهای پیام/60001/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول