اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با هفته دولت صورت پذیرفت

بهره‌برداری از بقاع‌ جدید امامزاده علی‌اصغر و محمد ‌در تویسرکان

هم‌زمان با هفته دولت با حضور مسئولان بقعه امامزاده محمد روستای شأن‌آباد تویسرکان با صرف اعتبار 150 میلیون تومان افتتاح شد.

بهره‌برداری از بقاع‌ جدید امامزاده علی‌اصغر و محمد ‌در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، هم‌زمان با هفته دولت بقعه امامزاده محمد شأن‌آباد با صرف اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان با حضور جمعی از مسئولان توسط فرماندار شهرستان افتتاح و همچنین از ضریح رونمایی شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تویسرکان، بقاع متبرکه و امامزادگان را کانون‌های ارزشمند برای تعالی انسان دانست و افزود: باید همت کنیم بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام احمد‌رضا خزائی افزود: همه ما در هر مسئولیتی که هستیم، موظفیم در احیا و گسترش این مراکز معنوی ورود پیدا کنیم، چرا که پیوند مردم با بقاع متبرکه، جامعه را از ناهنجاری‌ها  صیانت می‌کند.

وی بازسازی و احیاء امامزاده‌ها با کمک خیران را از برنامه این نهاد عنوان کرد و گفت: ساخت و نصب ضریح و گنبد امامزاده محمد روستای شأن‌آباد امسال با کمک مردم خیر و توجه و تلاش هیئت امنای این مکان مقدس انجام شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان با اشاره به اینکه این امامزاده در 12 کیلومتری تویسرکان قرار دارد، و بسیار مورد احترام مردم است، افزود: زائران زیادی از اقصا نقاط ایران به زیارت این امامزاده می‌آیند.

وی با بیان به اینکه ساخت ضریح امامزاده محمد روستای شأن‌آباد سال گذشته به عهده هنرمندان اصفهانی گذاشته شد، اظهار کرد: ضریح امامزاده محمد روستای شأن‌آباد با به‌کارگیری 30 مثقال طلای 24 عیار و صرف 43 میلیون تومان ساخته شد.

خزائی با اشاره به اینکه ضریح به سبک چهار ضلعی در طول 320، عرض 220 و ارتفاع 300 سانتی متر طراحی  ساخته شد، اضافه کرد: طراحی ضریح با قلم‌زنی و دستی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اردیبهشت ماه سال جاری هم‌زمان با ساخت ضریح، گنبد طلایی امامزاده نیز با هنرمندی هنروران همدانی با هزینه‌ مبلغ 46 میلیون تومان صورت گرفت، افزود: گنبد در دو پوشش خارجی و فلزی در طرحی ساده به ارتفاع هفت متر است.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان با اشاره به افتتاح سرویس بهداشتی در این مکان، افزود: امامزاده محمد روستای شأن‌آباد با هزینه اعتباری بالغ 70 میلیون تومان به سرویس بهداشتی مجهز شد.

وی مجموع هزینه صرف شده برای این امامزاده را بالغ بر 150 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: هم‌زمان با افتتاح، ضریح جدید نیز با حضور مسئولان شهرستان رونمایی شد.

در این برنامه، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان از حسنعلی ده‌پهلوان رئیس هیئت امنای امامزاده محمد روستای شأن‌آباد تقدیر کرد.

 

*افتتاح بقعه جدید امامزاده علی‌اصغر(ع) روستای ولاشجرد تویسرکان ‌به

همچنین به مناسبت هفته دولت بقعه جدید امامزاده علی‌اصغر(ع) روستای ولاشجرد تویسرکان با حضور مسئولان افتتاح شد.

‌با حضور جمعی از مسئولان و اهالی روستا، بقعه امامزاده علی‌اصغر(ع) روستای ولاشجرد تویسرکان با صرف اعتبار 124 میلیون تومانی توسط فرماندار شهرستان افتتاح شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه بقاع و امامزاده‌ها مکانی امن برای رسیدن انسان به آرامش است، ابراز داشت: بقاع متبرکه کانون‌های معنوی و منشأ برکات برای مردم ایران اسلامی هستند.

حجت الاسلام احمد‌‌رضا خزائی افزود: بهره‌وری اصولی از ظرفیت‌های بقاع متبرکه در ترویج احکام دینی و گسترش ارزش‌ها در قالب برنامه‌های راهبردی، جامعه را در برابر هجمه فرهنگی خاموش دشمن صیانت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین چیزی که می‌تواند انسان‌ها را به هم نزدیک کند، محبت اولیاءالله است، گفت: حضور مستمر مردم در امامزادگان و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی این اماکن، تعامل و هم‌یاری مسئولان را می‌طلبد.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان افزود: بازسازی، مرمت و ساخت این مکان‌های مقدس با توجه و هم‌یاری خیران نیک‌اندیش در تویسرکان از رشد خوبی برخوردار است.

خزائی در ادامه امامزاده علی‌اصغر(ع) روستای ولاشجرد را یکی از مکان‌های مقدس تویسرکان دانست و گفت: این امامزاده در 27 کیلومتری شهر تویسرکان و 17 کیلومتری شهر کنگاور واقع شده و در مرکز روستای ولاشجرد قرار دارد.

وی افزود: نسبت امامزاده علی‌اصغر(ع) براساس اسناد موجود به نوادگان امام جعفر صادق(ع) بر‌می‌گردد، و مردم این روستا به این امامزاده ارادت خاص دارند.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان مساحت امامزداه را 500 متر مربع عنوان کرد و گفت: سال گذشته با کمک 600 میلیون ریالی مردم خیر تویسرکان مرقد امامزاده علی‌اصغر(ع) روستای ولاشجرد بازسازی شد.

وی هزینه ساخت گنبد این امامزاده را 23 میلیون تومان از محل کمک‌ها و نذورات مردمی اعلام کرد و افزود: 41 میلیون تومان نیز صرف سنگ‌کاری، در و پنجره، مصالح و... شده است.

خزائی با اشاره به اینکه ساخت گلدسته‌های این مکان مقدس نیاز به اعتبار دارد، ابراز امیدواری کرد با کمک خیران و افراد نیکوکار، این بقعه متبرکه تکمیل شود.

وی گفت: بقعه امامزاده علی‌اصغر(ع) با صرف اعتبار 124 میلیون تومان از کمک‌ها و هدایای مردمی بهره‌برداری شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان از ساخت ضریح امامزاده علی‌اصغر(ع) به مبلغ 35 میلیون تومان خبر داد و  یادآور شد: مبلغ چهار میلیون تومان از هزینه ساخت گنبد طلایی این امامزاده توسط حسین نظری خیر نیکوکار روستای ولاشجرد پرداخت شده است.

در پایان مراسم افتتاح بقعه جدید امامزاده علی‌اصغر(ع)، از 17 نفر برترین‌های طرح نشاط معنوی و قرآن‌آموزان فعال شهرستان با اهدای هدایا و لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/89010/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول