اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اواخر شهریورماه صورت می‌گیرد

رونمایی از ضریح مطهر امامزاده ابراهیم مجاب(ع) در اراک

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از رونمایی ضریح مطهر امامزاده ابراهیم مجاب(ع) در اواخر شهریورماه امسال خبر داد.

رونمایی از ضریح مطهر امامزاده ابراهیم مجاب(ع) در اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ابوالقاسم مسافر ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی مراسم رونمایی ضریح مطهر امامزاده ابراهیم مجاب(ع) اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته کار ساخت این ضریح به زودی به پایان می‌رسد و شهریور ماه مراسم رونمایی از این ضریح در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: عملیات ساخت این ضریح از سال 90 به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی واگذار و از همان سال کار ساخت آن آغاز شد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی ادامه داد: ساخت این ضریح با توجه به اینکه ابراهیم مجاب(ع) فرزند امامزاده محمد عابد(ع) است و این امامزاده در مشهد میقان اراک می‌باشد افتخار بزرگی بود که نصیب این استان شد.

مسافر اذعان داشت: با توجه به اتمام عملیات ساخت این ضریح و انتقال آن به کربلای معلی ستاد مراسم رونمایی از ضریح در استان تشکیل و اعضا و مسئولیت‌ کمیته‌های مختلف این ستاد مشخص شده است.

وی با اشاره به رونمایی از این ضریح در اواخر شهریورماه، عنوان کرد: خوشبختانه مردم استان اعتبارات ساخت این ضریح را تامین کرده و چندین میلیارد برای ساخت این ضریح کمک کردند، به همین دلیل تلاش داریم زمینه بازدید و زیارت مردم شهرهای مختلف استان را از این ضریح فراهم سازیم.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه کار انتقال این ضریح به عهده ستاد عتبات عالیات استان مرکزی است قصد داریم این ضریح را به مدت یک هفته در شهرهای مختلف استان ببریم که نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف هستیم.

معاون فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی نیز گفت: در ساخت این ضریح پنج نجار، 10 منبت‌کار و معرق‌کار و 20 نفر قلم‌زن در قالب چهار تیم پنج نفره از هنرمندان تراز اول کشور همکاری داشته‌اند.

حسن صفری افزود: اعتبار هزینه شده برای ساخت این ضریح 30 میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون 25 میلیارد ریال توسط کمک‌ها و‌ نذورات مردمی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سازه چوبی این ضریح مطهر از جنس ساج بوده و 59 پنجره در ساخت آن تعبیه شده است، تصریح کرد: در ساخت این ضریح مقدس یک ‌هزار و 150 کیلوگرم نقره، سه کیلو و 400گرم طلا و 550 کیلوگرم مس به کار رفته است.

معاون فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اظهار داشت: مساحت این ضریح 17 متر و 55 سانتی ‌متر، طول آن 2.70 سانتی ‌متر و عرض آن 3 متر و 50 سانتی متر است.

به گفته وی؛ قلم‌زنی، تزئینات تاج و زیر تاج این ضریح مطهر با همکاری اساتید برجسته کشور نظیر استاد باباخانی از اساتید به نام قلم‌زنی جهان، استاد سلیمانی منبت کار برجسته کشور، استاد چاوشی میناکار ممتاز و استاد نوری از بزرگان ساخت سازه‌های چوبی انجام شده است.

فرماندار اراک نیز گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اراک برای اجرای مراسم رونمایی از ضریح اقدامات خوبی را در دستور کار قرار داده است که امیدواریم با استقبال با شکوه مردم همراه باشد.

مسلم پورقاسمیان ابراز داشت: همکاری دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری باشکوه مراسم رونمایی ضریح در بخش انتظامی، پذیرایی، اسکان میهمانان کشوری و خارجی و تبلیغات اثرگذار ضروری است که در این زمینه نیازمند مساعدت همه دستگاه‌ها هستیم.

برگزاری مراسم دعای ندبه و کمیل، مستند سازی ضبط مراسم، توزیع بسته‌‌های فرهنگی، توزیع پنج هزار سی‌دی، پخش زندگی‌نامه ابراهیم مجاب(ع)، اجرای تعزیه امامزاده محمد عابد(ع)، برگزاری مسابقات پیامکی، جمع‌آوری نذورات مردمی، فراخوان مسابقه عکس و...  از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/87004/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول