اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان:

نقش زنان در عرصه اقتصاد و تولید را نباید نادیده گرفت‌

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان شناخته می‌شود که بانوان در این نوع مشاغل نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارند.

نقش زنان در عرصه اقتصاد و تولید را نباید نادیده گرفت‌

به گزارش رواخبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد راستی عصر امروز در نخستین نشست تخصصی بانوان تعاونگر برتر استان که با حضور مشاور وزیر در امور بانوان و مسئول دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی و جمعی از زنان تعاونگر و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، با اشاره به اینکه از گذشته‌های دور زنان ایرانی از طریق فعالیت‌هایی مانند خیاطی، قالی‌بافی و صنایع دستی در خانه، هزینه‌های زندگی خود را تأمین می‌کردند، اظهار داشت: امروز نیز اجرای طرح مشاغل خانگی برای افزایش امتیازات و حقوق قانونی زنان، فرصتی را برای ساماندهی بهتر این مشاغل فراهم کرده است، به طوری که که دولت با ارائه مجوز و تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کارهای خانگی با هدف تحقق اهدافی چون کمک به اقتصاد خانوار، تثبیت جمعیت روستایی و اشتغالزایی این امر مهم را مورد توجه جدی قرار داده است.

وی، در ادامه بیان داشت: پایداری مشاغل خانگی بستگی به نهادهای پشتیبان و حمایتی مرتبط دارد که باید با تشکیل تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها، علاوه بر تامین مواد اولیه، بازاریابی، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری، پایداری آنها نیز حفظ شود.

راستی با تاکید بر لزوم حمایت از صنایع دستی استان هرمزگان، بیان داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان در حوزه صنایع دستی وجود دارد و برای حضور فعال در عرصه‌های بین المللی، لزوم تشکیل تعاونی‌های صنایع دستی در استان احساس می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: شرکت‌های تعاونی با توسعه و ترویج فرهنگ تعاون و مشارکت مردمی، ترغیب فعالیت‌های جمعی در راستای تجمیع سرمایه‌های اندک به ویژه در بین زنان کارآفرین، در ایجاد اشتغال پایدار و رشد و بالندگی کشور نقش بسزایی دارند چرا که زنان به دلیل داشتن فکر خلاق و بردباری می‌توانند کارآفرینان موفقی باشند.

قائم مقام وزیر، به در پیش بودن هفته تعاون نیز اشاره کرد و گفت: تعاون، به کارگیری روحیه همدلی و همکاری نظام مند و داوطلبانه و سطحی از فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی است و در تمامی جوامع فعالیت‌های تعاونی مورد احترام بوده و تلاش می‌کنند با مجتمع سازی توانمندی‌ها و سرمایه‌های کوچک و بزرگ فرصت‌های مناسبی را برای خود ایجاد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بخش‌هایی مانند حمل و نقل دریایی، مسکن، کشاورزی، صنعت و خدمات و اصلاح و بسته‌بندی را برای فعالیت‌های تعاونی در کشور و استان هرمزگان مناسب عنوان کرد.

وی بر خدمت بی منت تاکید و اضافه کرد: مدیران و مسئولان باید با خدمت صادقانه و همدلی و هم افزایی بیش از پیش و بهره‌گیری از استعداد و ظرفیت‌های جامعه، روند توسعه و تعالی کشور را با تدبیر و امید، عالمانه و مجاهدانه تداوم بخشند.

انتهای پیام/88001/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول