اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته داوران مسابقات قرآنی سما:

طرح قدس به دنبال پرورش حاملان قرآن است

مسئول کمیته داوران ششمین دوره مسابقات قرآنی قدس در اردبیل گفت: سازمان سما با اجرای طرح قدس به عنوان فوق‌برنامه تربیتی قرآن کریم به دنبال تربیت مربیان حامیان قرآن کریم است.

طرح قدس به دنبال پرورش حاملان قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول ناصر‌آزاد ظهر امروز در نشست مطبوعاتی متولیان برگزاری مسابقات طرح قدس با تعدادی از خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: در این طرح به دنبال آن هستیم تا قرآن در فکر، سیره، عمل و سخن و رفتار نسل آینده تبلور یافته و مفاهیم آن شایسته و مطلوب انتقال یابد.

وی خاطرنشان کرد: تنها هدف از حاملان قرآن حمل‌کنندگان صرف قرآن کریم و یا انجام کارهای رقابتی ناسالم و یا بی‌محتوا نیست، بلکه هدف بیشتر آن است تا در قالب چنین طرح‌ها و برنامه‌هایی نور هدایتگر قرآن شایسته و مطلوب‌ ساری و جاری شده تا در زندگی ابعادی از شایستگی‌های آن را ببینیم.

این پیشکسوت علوم قرآنی و رسانه‌ای استان اردبیل ادامه داد: بنده در 38 سال تدریس قرآن یقین دارم که سازمان سما در سال‌های اخیر گام‌ها و حرکت‌های جدی را در ترویج مفاهیم و مبانی قرآن در ابعاد مختلف برداشته که ثمره و نتایج آن بسیار مرموز و قابل درک است.

ناصر‌آزاد یادآور شد: البته این آموزش‌ها در کنار واحد درسی آشنایی با قرآن کریم برای دانشجویان که مختص دانشگاه سما و آزاد است، حس فراگیری این مفاهیم و مبانی را افزایش داده است.

این مسئول تصریح کرد: در کنار این واحد درسی آشنایی با قرآن کریم سازمان سما طرح قدس را نیز به عنوان فوق‌برنامه تدارک دیده است که هدف از این طرح تربیت حاملان قرآن کریم و مروجان عملی این کتاب نورانی و ارزشمند است.

این استاد دانشگاه به مقاطع سنی و داوری مسابقات قدس اشاره کرد و گفت: در مقطع دانش‌آموزان سه داور و برای مقطع دانشجویان و کارکنان سه داور پیش‌بینی کردیم که به صورت مجزا شش داور برای برادران و شش داور نیز برای خواهران امر قضاوت در این رقابت‌ها را انجام خواهند داد.

ناصر‌آزاد بیان داشت: داوری‌ها در سه حوزه تجوید و قواعد قرائت صوت و لحن و وقف ابتداست که هر شرکت‌کننده‌ای در این مسابقات نمره بیشتری را بگیرد قادر خواهد بود در تراز بالاتر قرار گیرد.

این مسئول افزود: برای مفاهیم دوره راهنمایی آزمون از کتاب 114 نکته نماز استاد قرائتی و در مقطع دبیرستان نیز در بخش مفاهیم آزمون متفاوت برگزار خواهد شد.

مسئول کمیته داوران جشنواره و مسابقات قرآنی قدس سما خاطرنشان کرد: برای دانشجویان در رشته تفسیر آزمون از سوره اسرا از کتاب تفسیر قرائتی به عمل آمده و برای کارکنان نیز از جزو چهار تفسیر نمونه آیت‌الله مکارم شیرازی امتحان گرفته خواهد شد.

ناصر‌آزاد یادآور شد: در کنار مفاهیم امتحان قرائت نیز از شرکت‌کنندگان در این جشنواره اخذ خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود به برنامه‌های جنبی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه انس با قرآن و محفل تلاوت قرآن کریم فردا با حضور قاریان کشوری و استانی برگزار خواهد شد که امیدواریم همه علاقمندان به کتاب نور الهی از این ظرفیت استفاده کنند.

انتهای پیام/62007/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول