اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

آبرسانی به 28 روستا در اولویت قرار گرفته است

فرماندار اردبیل گفت: ‌امسال آبرسانی به 28 روستای شهرستان اردبیل در اولویت جدی قرار گرفته است.

آبرسانی به 28 روستا در اولویت قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر عصر امروز در مراسم معارفه مدیر جدید آب و فاضلاب روستایی شهرستان اردبیل که با حضور مدیرکل آبفای روستایی استان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: امسال به 28 روستای شهرستان اردبیل از دو مجتمع آبرسانی کسایی و صد آفرین آب شرب سالم لوله‌کشی می‌شود.

وی از اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاها با اولویت مناطق محروم و دورافتاده خبر داد.

دبیر تصریح کرد: تکمیل آبرسانی به برخی از روستاها با مبالغ کم در اولویت برنامه آب و فاضلاب روستایی قرار گیرد تا شاهد به سرانجام رساندن چنین پروژه‌های نیمه‌تمام باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: تلاش بر این است تا با کمک تمامی مسئولان مشکلات آب شرب روستاها به حداقل ممکن برسد و اعتبارات لازم در این زمینه دریافت شود.

وی با اشاره به اهمیت آب شرب در زندگی روزمره مردم اضافه کرد: به لحاظ اعتقادی و معنوی خدمات آبرسانی در این بخش علاوه بر وظایف سازمانی یک کار ارزشمند و دینی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل بیان کرد: این حرکت سفارش ائمه اطهار و بزرگان دینی است و در این خصوص به نظر می‌رسد ارزش آب بسیار بالاتر از مباحثی می‌شود که در جامعه طرح شده و یا نسبت به آن تاکیداتی صورت می‌گیرد.

دبیر تلاش، همکاری و برنامه‌ریزی‌های همه‌جانبه آب و فاضلاب روستایی را در مسیر خدمات‌رسانی به مردم یادآور شد و بر پیگیری امور در این زمینه تاکید کرد.

وی یادآور شد: فرمانداری اردبیل در زمینه آبرسانی به روستاهای فاقد آب شرب نهایت همکاری را با این مجموعه داشته است.

در ادامه این جلسه مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل نیز با ارائه گزارشی از روند آبرسانی به روستاهای شهرستان اردبیل، ارائه و خواستار اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شد.

پرویز عباسی با یادآوری اینکه آبرسانی به روستاها به رغم کمبود اعتبارات یکی از اولویت‌های جدی به شمار می‌رود، گفت: در انتهای برنامه پنجم توسعه باید 93 درصد روستاهای بالای 20 خانوار آب شرب داشته باشند که در این زمینه سه شهرستان گرمی، خلخال و بیله‌سوار شاخص بهره‌مندی پایین‌تری از میانگین کشوری دارند.

وی افزود: در حال حاضر 72 درصد جمعیت روستایی شامل 715 روستا آب شرب دارند.

در پایان این جلسه فرهنگ یونصوری به عنوان مدیر جدید آب و فاضلاب روستایی شهرستان اردبیل معرفی و از خدمات فردوس رضوانی سرپرست قبلی اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان اردبیل قدردانی شد.

انتهای پیام/62003/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول