اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد

پیشرفت 90 درصدی پروژه آبرسانی به غرب گیلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از پیشرفت 90 درصدی پروژه آبرسانی به غرب این استان خبر داد و گفت: این پروژه در دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

پیشرفت 90 درصدی پروژه آبرسانی به غرب گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حمید روشن‌روان بعد از ظهر امروز در جریان افتتاح خط انتقال آب مسکن مهر این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، اظهار کرد: شهدای دولت سهم بزرگی در چرخه توسعه و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی داشتند.

*افتتاح 76 میلیارد ریال پروژه عمرانی آبفای گیلان در هفته دولت

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت جاری پروژه‌های مناسبی در حوزه آبفای استان آماده افتتاح است، ادامه داد: بازسازی و اصلاح انشعاب آب، اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب و اصلاح شبکه‌های توزیع از جمله پروژه‌های در حال افتتاح هفته دولت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه در هفته دولت جاری بالغ بر 17 پروژه و طرح عمرانی این استان مورد افتتاح و احداث قرار می‌گیرد، افزود: برای این تعداد پروژه بالغ بر 76 میلیارد و 431 میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

وی رشت، صومعه‌سرا، لنگرود، رودبار، ماسال، شفت، رودسر و فومن را از شهرستان‌های مشمول اجرای پروژه‌های آبفای استان در هفته دولت عنوان کرد.

روشن‌روان به پروژه اجرای خط انتقال مسکن مهر صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت: این پروژه با لوله‌های 200 و 250 میلی‌متری برای انتقال آب از مخزن 200 متر مکعبی موجود به منبع هوایی 500 متر مکعبی در راستای یکنواخت‌سازی فشار آب در تمام نقاط شهر صومعه‌سرا است.

به گفته وی، برای پروژه عمرانی مذکور در صومعه‌سرا بالغ بر 7 میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

*پیشرفت 90 درصدی پروژه آبرسانی به غرب گیلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان، مهم‌‌ترین پروژه در حال انجام این نهاد را اجرای طرح آبرسانی به غرب دانست و یادآور شد: شهرهای صومعه‌سرا، فومن، شفت، گوراب‌‌زرمیخ، تولم‌شهر و روستاهای اطراف آن در قالب اجرای طرح آبرسانی مذکور از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول، از پیشرفت 90 درصدی پروژه آبرسانی به غرب گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه در دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

*فروش 350 میلیارد ریال اوراق بهادار شرکت آبفای گیلان

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به دلایل مختلف میزان اعتبارات عمرانی استان کاهش یافته است، گفت: شرکت آبفای گیلان در راستای اجرای طرح آبرسانی به غرب استان اقدام به فروش اوراق بهادار کرده است.

روشن‌روان اضافه کرد: شرکت آبفای گیلان در سال گذشته با فروش اوراق بهادار بالغ 350 میلیارد ریال درآمد کسب کرده است.

به گفته وی، 50 درصد از درآمد فروش اوراق بهادار مذکور برای ساخت پروژه آبرسانی به غرب استان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با تصریح بر اینکه پروژه فاضلاب شهر صومعه‌سرا در حال پیگیری است، اذعان کرد: سال گذشته بخشی از پروژه فاضلاب صومعه‌سرا به اتمام رسیده است.

وی یادآور شد: با دریافت اعتبار کافی بخش‌های نیمه تمام پروژه فاضلاب صومعه‌سرا انجام می‌شود.

انتهای پیام/84003/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول