اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین خواستار شد

تسریع در اعطای وام به جوانان قزوینی

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: کار اعطای وام به جوانان توسط بانک‌های عامل در استان قزوین با سرعت بیشتری نسبت به گذشته صورت بگیرد.

تسریع در اعطای وام به جوانان قزوینی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین محسن حق‌شناس ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قزوین با اشاره به هفته دولت و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان این عرصه که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با بازبینی تاریخ انقلاب اسلامی درمی‌یابیم همه قشرهای جامعه از رئیس جمهور تا یک کارگر ساده در این انقلاب حضور داشته و برخی از این افراد نیز شهید شده‌اند که این مهم نشان‌دهنده رسوخ ارزش‌های انقلاب اسلامی در آحاد مردم است.

وی عنوان کرد: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد»، این پیام در بین مردم اتفاق افتاده است و اقشار جامعه نسبت به این رهنمود امام راحل عمل کرده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: امید است با پیروی از رهنمودهای امام راحل در پشتیبانی از انقلاب پرچم جمهوری اسلامی ایران با دست مقام معظم رهبری به امام زمان (عج) تحویل داده شود.

حق‌شناس با تشریح مصوبات جلسه‌های قبلی این ستاد خاطرنشان کرد: طرح تکمیلی دوره‌های آموزش قبل از ازدواج از این مصوبات است که پیگیری می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: برگزاری مراسم تجلیل از جوانان نمونه استان قزوین در جشنواره حضرت علی اکبر و همچنین راه‌اندازی پورتال اوقات فراغت از دیگر برنامه‌های انجام شده در این راستا است.

وی با بیان مطالبی پیرامون نحوه برگزاری جشنواره علی اکبر در قزوین اذعان داشت: در این جشنواره از جوانان برگزیده در بخش‌های مختلف تجلیل شد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: 15 نامه برای راه‌اندازی پرتال اوقات فراغت به دستگاه‌های اجرایی استان ارسال شده است که به جز یکی از دستگاه‌ها همه اعلام همکاری کرده‌اند ولی برخی از آنها تاکنون ارسال مطالب به این پرتال نداشته‌اند.

این مسئول با بیان اینکه ازدواج ایرانی و اسلامی یکی از مشخصه‌های دولت است به کمک مؤثری که بانک‌ها برای صورت گرفتن ازدواج آسان کرده است، پرداخت.

وی بیان کرد: مطلوب است کار اعطای وام به جوانان توسط بانک‌های عامل با سرعت بیشتری نسبت به گذشته صورت بگیرد.

حق‌شناس با تشریح گزارشی در خصوص آمار ازدواج و طلاق در استان قزوین یادآور شد: ازدواج در سال 90، 14 هزار و 204 مورد گزارش شده است که این رقم در سال 91 به مقدار 14 هزار و 809 مورد افزایش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به افزایش ازدواج در این استان تصریح کرد: آمار ازدواج در سال 91 نسبت به سال 90، 3.4 درصد افزایش یافته است.

این مسئول در خصوص آمار طلاق در استان نیز اذعان داشت: در سال 90، دو هزار و 311 مورد طلاق در استان قزوین واقع شده است.

حق‌شناس افزود: در سال 91 نیز دو هزار و 676 مورد طلاق در استان قزوین صورت گرفته که این رقم نسبت به سال 90، افزایش 15 درصدی را نشان می‌دهد.

حسن کاشی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در ادامه این جلسه از آماده شدن طرح تکمیلی دوره‌های قبل از ازدواج در 11 صفحه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این طرح در نخستین کارگروه فرهنگی استان تصویب شود.

مدیرعامل شعب بانک‌های کشاورزی استان قزوین در ادامه اعلام کرد: در سال 91، 22 هزار و 30 فقره وام بالغ بر چهار هزار و 632 میلیارد ریال به متقاضیان وام اعطا شده است.

منوچهر رافعی‌‌دهکردی بیان داشت: در سال 91، 16 هزار و 200 فقره وام بالغ بر 469 میلیارد ریال به متقاضیان در این حوزه اعطا شده است.

وی اظهار داشت: کار اعطای وام ازدواج جوانان با سرعت و سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/77007/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول