اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

افتتاح مرکز هوانوردی عمومی غرب کشور در همدان

با حضور مسئولان استان و شهرستان همدان، امروز مرکز هوانوردی عمومی غرب کشور در همدان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح مرکز هوانوردی عمومی غرب کشور در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امروز مرکز هوانوردی عمومی غرب کشور با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار، فرماندار همدان، فرمانده انتظامی استان، مدیر فرودگاه همدان، معاون عملیات شرکت فرودگاه‌های کشور، مدیر شرکت سیاحتی علیصدر و دیگر مسئولان استانی افتتاح شد. 

* 200 میلیارد ریال برای راه‌اندازی مرکز هوانوردی هزینه شد

در این مراسم مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه از دو سال قبل برای آماده‌سازی زیرساخت‌های فرودگاه همدان هدف‌گذاری شد‌، اظهار داشت: افزایش خطوط پروازی و ایجاد باند برای فرود هواپیماهای پهن‌پیکر انجام شده است.

علی کیخایی افزود: در راستای توسعه فعالیت‌های فرودگاه و ارتقای خدمات مرکز آموزش هوانوردی با همکاری بخش خصوصی و مشارکت شرکت سیاحتی علیصدر برای راه‌اندازی مرکز هوانوردی عمومی غرب کشور در فرودگاه همدان اقدام شد.

وی اضافه کرد: در یک‌ سال گذشته برای راه‌اندازی مرکز هوانوردی و آمادگی باند فرودگاه بیش از 200 میلیارد ریال هزینه شده است.

* ظرفیت‌های بالای همدان و حضور نیروهای توانمند پایگاه نوژه دلیل احداث مرکز هوانوردی در همدان

در ادامه این مراسم مدیر شرکت آموزشگاه خلبانی آسمان غرب که مجری راه اندازی مرکز هوانوردی عمومی غرب کشور در همدان است، گفت: باشگاه ورزش‌های هوایی هفت سال پیش در همدان ایجاد شد.

عباس آزادی با بیان اینکه در این مرکز آموزش خلبانی هواپیمای مدل، پاراگلایدر، پاراموتور، چتر بازی و پاراسل به علاقمندان ارائه می‌شود، ابراز داشت: علاقمندی جوانان همدانی، وجود ظرفیت‌های بالا در همدان و استفاده از نیروهای بازنشسته و توانمند پایگاه نوژه  ما را در راه‌اندازی مرکز هوانوردی عمومی غرب کشور مصمم کرد.

وی اذعان کرد: بعد از چهار سال رایزنی در بهمن سال گذشته موافقت اصولی از شرکت فرودگاه‌های کشور برای راه‌اندازی مرکز هوانوردی اخذ شد.

مدیر شرکت آموزشگاه خلبانی آسمان غرب اضافه کرد: در ابتدای کار قرار بود که چند شرکت برای راه‌اندازی طرح کمک کنند اما با اعمال تحریم‌ها از سوی غرب از ادامه کار امتناع کردند و در این موقع شرکت تفریحی علیصدر اعلام آمادگی کرد.

* تاکسی هوایی در آینده‌ای نزدیک تحقق می‌یابد

وی در ادامه به خدمات ارائه شده در این مرکز هوانوردی اشاره کرد و یادآور شد: آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک، پروازهای تفریحی و توریستی، کنترل ترافیک جادهای، فیلم‌برداری هوایی، کنترل ریل راه آهن، کنترل خطوط برق، شناسایی هوایی، تبلیغات هوایی، تاکسی هوایی، نمایش هوایی، پست هوایی و گشت هوایی به علاقمندان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در سال آینده تاکسی هوایی راه اندازی می‌شود و راه اندازی مرکز هوانوردی عمومی همدان به لحاظ ظرفیت‌های گردشگری و استفاده نیروهای جوان مستعد می‌تواند در ورود بیشتر گردشگر به همدان موثر واقع شود.

* مرکز هوانوردی غرب کشور صاحب آشیانه مستقل می‌شود

مدیر شرکت آموزشگاه خلبانی آسمان غرب با بیان اینکه برای این مرکز 15 میلیارد ریال هزینه شده و بقیه اعتبارت به صورت تسهیلات پرداخت شد، گفت: در این مرکز چهار فروند هواپیمای فوق سبک، چهار دستگاه کامل بال پاراگلایدر و دو فروند پاراموتور استفاده می‌شود.

آزادی در پایان با اشاره به اینکه پروژه مرکز هوانوردی عمومی همدان از پروژه‌های مهر ماندگار است، گفت: تا یک ماه آینده آشیانه مستقل پروازی مرکز افتتاح می‌شود.

در پایان این مراسم چند تن از چتربازان سقوط آزاد از بالگرد را انجام دادند و هواپیماهای فوق سبک به اجرای نمایش‌های هوایی پرداختند.

انتهای پیام/89019/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول