اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور خبر داد

آغاز طرح مطالعاتی ترفیع گنبد حرم امام حسین (ع)

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از آغاز طرح مطالعاتی ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع) توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان خبر داد.

آغاز طرح مطالعاتی ترفیع گنبد حرم امام حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد حسن عباسی‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از طرح‌هایی که ستاد بازسازی عتبات عالیات در دست اقدام دارد طرح ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع) است که هم‌اکنون در حال طراحی و مطالعه است و استان کرمان مسئولیت اجرای این پروژه‌ را بر عهده گرفته است.

وی تصریح کرد: طرح چند طبقه کردن بین‌الحرمین، طرح جامع کربلا، ایجاد تسهیلات رفاهی برای زائران در اطراف خیمه‌گاه و ساخت درب باب‌الراس الشریف از دیگر پروژه‌های در دست اقدام ستاد است که به زودی اجرایی خواهند شد.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: در حال حاضر 150 پروژه بزرگ و کوچک توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در دست اجرا است که بخشی به پایان رسیده و بخشی دیگر در حال اجراست.

عباسی‌فر با اشاره به ساخت شبستان حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف ‌اشرف بیان داشت: این شبستان در زمینی به مساحت 218 هزار متر مربع در دست ساخت است که سقف طبقه سوم و چهارم زده شده و بخش‌های زیارتی. خدماتی، علمی، حجره‌ها، کتابخانه و دیگر قسمت‌های آن در دست ساخت است.

وی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه مشکل اعتباری وجود ندارد، ولی گرمی هوا مهم‌ترین مشکلی است که مانع از پیشرفت سریع آن می‌شود، این در حالی است که گروه‌های اعزامی در سه شیفت مشغول اجرای این پروژه هستند.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور ادامه داد: مجتمع خدمات پذیرایی سیدالشهدا(ع) نیز توسط ستاد احداث شده که روزی 13 هزار زائر را در کربلا پذیرایی می‌کند.

به گفته وی این مجتمع دارای طبقات فرهنگی، آموزشی، آشپزخانه و پذیرایی است.

عباسی‌فر همچنین پیرامون ساخت بیمارستان فوق ‌تخصصی امام سجاد(ع) بیان داشت: این بیمارستان 120 تختخوابی نیز در یک کیلومتری حرم امام حسین(ع) احداث و با کمک مردم تجهیز شده که به زودی شاهد راه‌اندازی این بیمارستان خواهیم بود.

وی گفت: با وجود اینکه این بیمارستان راه‌اندازی نشده، اما خیل عظیمی از پزشکان متخصص کشور برای درمان رایگان زائران در این بیمارستان ثبت‌نام کرده‌اند که این نشان دهنده میزان عشق و ارادت مردم ایران اسلامی به اهل‌بیت(ع) است.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور هدف از اجرای این طرح‌ها در عتبات عالیات را ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) عنوان کرد و بیان داشت: عملیات ساخت بزرگ‌ترین گنبد خشتی جهان در حرم مطهر امامین عسگرین(ع) نیز در دست اقدام است.

عباسی‌فر اجرای طرح توسعه سراب مطهر امام زمان(عج) و گسترش خیمه‌گاه را از دیگر برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات برشمرد.

وی تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی یکی از ستاد‌های موفق در سطح کشور است که با کمک مردم توانست این ضریح را طراحی و بسازد.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات از 10 سال گذشته فعالیت‌های مرمت و توسعه عتبات عالیات را در کشور عراق آغاز کرده است، ادامه داد: این ستاد مراحل اولیه کار خود را با رسیدگی به مسائل بهداشتی و درمانی و تطهیر حرم‌های مطهر ائمه اطهار(ع) در شهرهای نجف‌، کربلا، سامرا و کاظمین آغاز کرد.

عباسی‌فر گفت: انجام طرح‌های مرمت و بازسازی عتبات عالیات و توسعه آنها از اقدامات بعدی ستاد بازسازی عتبات عالیات بود که در حال حاضر اقدامات مرمتی به پایان رسیده و طرح‌های توسعه‌ای نیز از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

انتهای پیام/87001/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول