اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

تلاش بی‌وقفه اکیپ‌های منابع طبیعی برای مهار آتش‌سوزی دیل

سخنگوی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش بی‌وقفه اکیپ‌های یگان حفاظت منابع طبیعی برای مهار آتش‌سوزی در منطقه دیل گچساران ادامه دارد.

تلاش بی‌وقفه اکیپ‌های منابع طبیعی برای مهار آتش‌سوزی دیل

سعید نظری ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: منطقه دیل از مناطق حفاظت‌شده گچساران بوده که تاکنون چندین بار طعمه حریق شده است.

سخنگوی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: آتش‌سوزی منطقه حفاظت‌شده دیل از توابع گچساران از روز گذشته آغاز شده که تاکنون چندین بار توسط اکیپ‌های منابع طبیعی و نیروهای امدادی بسیج سازندگی سپاه، هلال احمر و محیط زیست مهار شده است.

نظری با بیان اینکه از لحظات آغاز آتش‌سوزی، اکیپ‌های منابع طبیعی در محل مستقر هستند، ابراز داشت: یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد و نیروهای منابع طبیعی گچساران با جان و دل در تلاش برای مهار این آتش‌‌سوزی هستند.

این مسئول در اداره منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: صعب‌العبور بودن منطقه دیل نیز وزش بادهای موسمی شدید از جمله موانع سرعت‌بخشی به مهار آتش‌سوزی در این منطقه است.

نظری با اشاره به تلاش بی‌وقفه نیروهای مستقر در منطقه افزود: اکیپ‌های منابع طبیعی برای تسریع در مهار آتش تقاضای چرخ‌بال کرده‌اند که به‌زودی یک فروند چرخ‌بال در منطقه مستقر می‌شود.

وی افزود: تلاش‌های گسترده اکیپ‌های آتش‌نشانی برای مهار آتش‌سوزی در منطقه دیل گچساران ادامه داشته و پیش‌بینی می‌شود این آتش‌سوزی طی ساعت‌های آینده مهار شود.

سخنگوی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با تشریح دلایل بروز این آتش‌سوزی‌ها خاطرنشان کرد: کارشناسان دلیل آتش‌سوزی‌ها را سهل‌انگاری برخی افراد، طمع سودجویان، بی احتیاطی چوپانان و گاهی تصرف عدوانی برخی سودجویان عنوان کرده‌اند.

نظری با اشاره به این‌که در ماه‌های اخیر بارها شاهد آتش‌سوزی جنگل‌ها در کهگیلویه و بویراحمد بوده‌ایم، تلاش یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان در سرعت عمل و واکنش‌های سریع در اطفای حریق را غیر قابل کتمان دانست.

انتهای پیام/82014/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول