اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز آتش نشانی اداره‌کل بنادر هرمزگان عنوان کرد

آمادگی مجتمع بندری رجایی در برابر آتش‌سوزی‌های ناشی از مشتقات نفتی

مسئول مرکز HSE و آتش نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به برگزاری مانور اطفا حریق مشتقات نفتی در بندر شهید رجایی از آمادگی دستگاه‌های مربوطه به این امر در برابر آتش‌سوزی‌ها خبر داد.

آمادگی مجتمع بندری رجایی در برابر آتش‌سوزی‌های ناشی از مشتقات نفتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هوشنگ محمد رضایی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری این مانور مذکور با بیان اینکه مانور اطفا حریق مشتقات نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به منظور ارتقای توان و آمادگی نیروها در برخورد با حوادث ناشی از آتش سوزی برگزار شد، در تشریح سناریوی این مانور گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر بروز حریق در یک دستگاه تانکر حاوی مواد نفتی در اراضی پشتیبانی بندر، تیم آتش نشانی ضمن استقرار در محل، با انجام عملیات خنک سازی، حرارت موجود در محیط را کاهش داده و سرعت تولید گاز را پایین آوردند و در نهایت با استفاده از فوم، حریق را کنترل کرده و با پوشاندن مخزن از سرایت آتش سوزی به اطراف جلوگیری کردند.

وی در ادامه ضمن موفقیت آمیز خواندن این مانور خاطرنشان کرد: در این مانور، دو دستگاه کامیون آتش نشانی، خودرو فرماندهی آتش نشانی و دستگاهAFT  نیز مورد استفاده قرار گرفت و همچنین واحدهای حراست، گارد و انتظامات، اورژانس، اداره برق و تاسیسات این اداره کل، پشتیبانی از واحد آتش نشانی در مانور را بر عهده داشتند.

یادآور می‌شود، همه ساله به منظور ایجاد آمادگی و مقابله صحیح با انواع سوانح و حوادث، مانورهای مختلفی در بندر شهید رجایی برگزار می شود.

لازم به ذکر است، حمل و نقل و ترانزیت مواد نفتی در اسکله ها و پایانه های نفتی در این مجتمع بندری از جمله فعالیت‌های متداول است که ارتقا ایمنی و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با حوادث غیر مترقبه نظیر آتش سوزی را ضروری می‌سازد.

مشتقات نفتی و دیگر کالاهای خطرناک در بنادر بزرگ دنیا، دارای دستورالعمل‌های متفاوت نگه‌داری و انبارداری هستند و از این رو تیم‌ها مرتبط با اطفا حریق نیز در مواجه با آتش‌سوزی‌ها ناشی از این مواد باید آموزش‌ها و تمرین‌های خاصی را فرا بگیرند.

مجتمع بندری شهید رجایی واقع در غرب شهر بندرعباس، در حال حاضر به عنوان پرترافیک‌ترین بندر در بعد خدمات‌رسانی به حمل و نقل کانتینری و کالاهای فله در کشور محسوب می‌شود به نحوی که گفته می‌شود بیش از 60 درصد از عملیات تخلیه و بارگیری کشور در بخش حمل و نقل دریایی از این بندر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/88001/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول