اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای فروردین تا 15 مردادماه امسال

17 آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی اصفهان رخ داده است

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان گفت: از ابتدای فروردین تا 15 مردادماه امسال 17 فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی استان رخ داده که یک فقره به آتش‌سوزی در جنگل و 16 فقره دیگر نیز به آتش‌سوزی در مراتع اختصاص دارد.

17 آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی اصفهان رخ داده است

سرهنگ ابراهیم شریفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آمار آتش‌سوزی‌های رخ داده در عرصه‌های طبیعی استان از سال 1385 تاکنون، اظهار کرد: در سال 1385، 30 فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی استان رخ داده که 29 مورد در مرتع و یک مورد نیز حریق در جنگل بوده و ساحت حریق نیز 66،6دهم هکتار بوده است.

وی به وقوع یک فقره حریق در جنگل و 67 فقره حریق نیز در مرتع در سال 1386 در مراتع استان اشاره کرد و ادامه داد: این میزان حریق 399 هکتار از عرصه‌های طبیعی استان را شامل شده است و آغاز خشکسالی‌ها از دلایل افزایش حریق در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان محسوب می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان با تأکید بر اینکه در سال 1387 نیز در استان 54 فقره حریق و آتش‌سوزی در مرتع و یک فقره نیز در جنگل در مساحت 342،7 دهم هکتار از عرصه‌های طبیعی استان رخ داده است، تصریح کرد: در سال 1388 نیز دو فقره آتش‌سوزی در مرتع و 77 فقره آتش‌سوزی نیز در مراتع استان در مساحت 255،3 دهم هکتار به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه در سال 1389 استان اصفهان با بیشترین آتش‌سوزی در مراتع و عرصه‌های طبیعی مواجه بوده است، اضافه کرد: در سال 1389 تعداد 302 فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی استان در مساحت دو هزار و پنج هکتاری رخ است که این تعداد یک فقره آتش‌سوزی در جنگ و 301 فقره آتش‌سوزی در مراتع استان را شامل می‌شود.

شریفی با اشاره به وقوع 118 فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی استان به تفکیک یک فقره حریق در جنگل و 117 فقره آتش‌سوزی در جنگل در مساحت 599 هکتاری، تأکید کرد: در سال 1389 ستاد مدیریت بحران استانداری برای نخستین‌بار 400 میلیون تومان اعتبار برای کاهش وقوع حریق در عرصه‌های طبیعی استان اختصاص داد و در این سال میزان آتش‌سوزی در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان حدود یک‌چهارم کاهش یافت.

وی به اختصاص 440 میلیون تومان اعتبار در سال گذشته از سوی مدیریت بحران استانداری برای پیشگیری از وقوع حریق و آتش‌سوزی در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 100 فقره آتش‌سوزی در مساحت 15،5 هکتار از مراتع استان رخ داده است.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان اصفهان با تأکید بر اینکه امسال اعتباری برای پیشگیری از وقوع حریق در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان اختصاص داده نشده است، متذکر شد: از ابتدای فروردین تا 15 مردادماه امسال 17 فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی استان رخ داده که یک فقره به آتش‌سوزی در جنگل و 16 فقره دیگر نیز به آتش‌سوزی در مراتع اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه این 17 حریق در مساحت 105،7 دهم هکتار از عرصه‌های طبیعی استان رخ داده است، اظهار کرد: بیشترین حریق در شهرستان‌های فریدن و فریدون‌شهر و بزرگترین حریق نیز در شهرستان دهاقان به وقوع پیوسته است.

شریفی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد آتش‌سوزی در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان به تفکیک یک فقره حریق در شهرستان اصفهان در چهار دهم هکتار، دو فقره در شهرستان سمیرم در مساحت 25 هکتاری، یک فقره در شهرستان چادگان در مساحت چهار هکتاری، سه فقره در شهرستان دهاقان در مساحت 34 هکتاری، سه فقره در شهرستان فریدن در مساحت 6،3 دهم هکتاری و چهار فقره آتش‌سوزی نیز در شهرستان فریدون‌شهر در مساحت 35،9 دهم هکتاری بوده است.

وی با اشاره به تعداد افراد فعال برای اطفای حریق مراتع شهرستان چادگان، یادآور شد: در اطفای حریق آتش‌سوزی بزرگ مراتع شهرستان دهاقان، 37 نفر از جنگل‌بانان، تیم‌های اطفای حریق و مردم محلی شرکت کردند.

انتهای پیام/63004/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول