اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان:

طراحی شبکه گازرسانی برای تمام شهرک‎ها از برنامه‌های امسال است

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: طراحی شبکه گازرسانی برای سایر شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان از جمله اهداف و اولویت‌های امسال است.

طراحی شبکه گازرسانی برای تمام شهرک‎ها از برنامه‌های امسال است

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد یعقوبی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: طراحی شبکه گازرسانی برای باقی شهرک‌ها، تامین آب تمامی شهرک‎ها و نواحی صنعتی، طرح توسعه صنعتی سوران و سراوان و برطرف کردن مشکلات واحدهای صنعتی موجود و حفظ و صیانت از آنها از جمله مهم‌ترین برنامه های سال جاری است.

وی پیگیری و حمایت از قراردادهای موجود، تکمیل، بهبود و افزایش کیفیت امکانات زیربنایی شهرک‌های صنعتی و نواحی، تسریع در تکمیل و اتمام مصوبات سفرهای ریاست محترم جمهور به سیستان و بلوچستان را از دیگر اهداف این شرکت در سال جاری عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم اکنون بیش از 60 درصد صنایع مستقر در استان و 50 درصد از اشتغال بخش صنعت استان مربوط به واحدهای تولید مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است که ارقام مذکور بالاتر از میانگین کشوری بوده و این امر حاکی از جذابیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر این سرانه زمینی صنعت در سیستان و بلوچستان 18 متر مربع است که میانگین کشوری این رقم 14 متر مربع است.

وی گفت: هم اکنون تعداد 28 شهرک‌ و نواحی صنعتی در سیستان و بلوچستان فعال بوده مساحت کل این شهرک ها، 4 هزار و 343 هکتار است.

یعقوبی اذعان داشت: تعداد واحدهای بهره‌برداری شده 61 فقره است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان افزود: اشتغال واحدهای بهره برداری شده 9 هزار و 929 نفر است.

وی اضافه کرد: میزان هزار و 947 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای این واحدها صورت گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سه دوره سفر هیئت دولت به سیستان و بلوچستان 27 مصوبه برای شرکت شهرک‎های صنعتی مصوب شد که به طور میانگین هم اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

یعقوبی ادامه داد: مصوبات سفر نخست هیئت دولت به استان بطور 100 درصد، سفر دوم 99 درصد و سفر سوم 86 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

یعقوبی تصریح کرد: شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان در کنار ایجاد امکانات زیربنائی و بستر سازی برای صنعتگران استان، به منظور کم کردن مشکلات صنعتگران و انتقال واحدهای آلاینده به محدوده غیر مسکونی شهرها از سال 77 ساخت واحدهای کارگاهی در شهرک های صنعتی استان را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد مجتمع های کارگاهی 10 مورد و تعداد واحدهای کارگاهی 253 واحد است.

ایجاد مرکز خدمات فناوری و کسب و کار در شهرک صنعتی زاهدان- میرجاوه، ایجاد چهارتصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی کنارک و محمدآباد زابل که به بهره‌برداری رسیده و زاهدان و ایرانشهر نیز آماده بهره برداری است.

برخلاف اینکه کار ساخت مجتمع کارگاهی دهم از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده، هم اکنون از 75 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

انتهای پیام/75004/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول