اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واگذاری زمین‌ها برای استقرار واحدهای تولیدی در دهه فجر امسال

پیشرفت 30 درصدی مراحل اجرایی بزرگ‌ترین شهرک صنعتی خاورمیانه در آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی از پیشرفت 30 درصدی مراحل اجرایی و عملیاتی شهر صنعتی بعثت به عنوان بزرگ‌ترین شهرک صنعتی خاورمیانه خبر داد.

پیشرفت 30 درصدی مراحل اجرایی بزرگ‌ترین شهرک صنعتی خاورمیانه در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی عسگری صبح امروز در حاشیه بازدید رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن آذربایجان شرقی از مراحل اجرایی و پیشرفت این شهرک اظهار کرد: شهرک صنعتی بعثت که در واقع فاز دوم شهرک سرمایه‌گذاری خارجی است، نه تنها افتخار آذربایجان بلکه افتخار ایران زمین است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی ادامه داد: با ایجاد این شهرک صنعتی، استان آذربایجان شرقی برای 50 سال آینده جواب خواهد داد.

وی افزود: مطالعات این شهر صنعتی به گونه‌ای انجام گرفته که در آینده در بخش‌های مختلف آن دچار مشکل زیرساختی نباشیم و بتوانیم آن را به عنوان الگویی موفق به بخش صنعت عرضه کنیم.

عسگری گفت: شهرک بعثت بدون شک می‌تواند به یک مرکز فعالیت اقتصادی بزرگ قابل توجه در خاورمیانه تبدیل شود و با جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی در توسعه صنعتی کشور نقش قابل توجه داشته باشد.

وی از مزیت‌های ویژه شهرک بعثت به توپوگرافی مناسب که تقریباً نیاز کمتری به آماده‌سازی زمین و صرف هزینه‌های زیاد نیست اشاره کرد و گفت: همجواری با دو شهرک سرمایه‌گذاری خارجی و صنایع ساختمانی برای واحدهای صنعتی انگیزه فعالیت‌های زنجیره‌ای را در قالب ارتباطات افقی و عمودی دوچندان کرده است.

عسگری با بیان اینکه احداث بزرگ‌ترین شهرک صنعتی خاورمیانه (شهرک صنعتی بعثت) در 20 کیلومتری تبریز در مساحتی حدود 10 هزار و 800 هکتار آغاز شده است، اظهار امیدواری کرد، تا پایان امسال زمین‌های این شهرک برای احداث واحدهای صنعتی در اختیار سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال پایدار برای جوانان، یادآوری کرد: بر اساس برآوردهای اولیه با احداث این شهر صنعتی برای 150 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

عسگری ادامه داد: فاز نخست اجرایی این شهر صنعتی در 100 هکتار و پیش‌بینی اشتغالزایی یک هزار و 500 نفر آغاز شده و پیش بینی می‌شود تحویل زمین به سرمایه‌گذاران حداکثر تا پایان سال انجام گیرد.

وی اضافه کرد: در این مرحله 100 میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت برای ایجاد آماده‌سازی این شهر صنعتی در نظر گرفته شده که امیدواریم در سال جاری به همین میزان از سوی منابع استانی و همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به احداث این شهر صنعتی اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در زون‌بندی‌های این شهر صنعتی، گروه‌های مختلف صنعتی مورد توجه قرار گرفته و خواهیم توانست به کلیه صنایع زمین واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای رشد در آینده از طریق شهرک‌های صنعتی یک برنامه استراتژیک محسوب می‌شود، اظهار کرد: نقش شهرک‌های صنعتی به عنوان یک کاتالیزور در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی برای رشد توسعه صنایع در حال ظهور بر هیچ کس پوشیده نیست.

عسگری تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی به عنوان بازوی استراتژیک دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان ستون رشد و توسعه اقتصادی قلمداد می‌شوند اگر چه نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در ایجاد شهرک‌های صنعتی کاملا شفاف است ولی سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی باید ابزارهای حمایتی خود را بکار گیرند و روند ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی را تسریع بخشند.

انتهای پیام/60001/ع40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول