اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری ملایر:

20 درصد فاضلاب شهر ملایر شبکه‌گذاری شده است

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری ملایر با اشاره به آغاز شبکه‌گذاری فاضلاب شهر ملایر از سال 84 گفت: تاکنون 20 درصد از شبکه فاضلاب شهری ملایر به طول 85 کیلومتر شبکه‌گذاری شده است.

20 درصد فاضلاب شهر ملایر شبکه‌گذاری شده است

علی احسان میری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به آغاز شبکه‌گذاری فاضلاب شهر ملایر از سال 84 اظهار داشت: در حال حاضر 20 درصد شهر ملایر با طول 85 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهری برخوردار است.

وی با بیان اینکه در شهر ملایر 260 کیلومتر شبکه‌گذاری فاضلاب وجود دارد، افزود: برای شبکه‌گذاری کامل در این شهر اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان نیاز است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری ملایر ابراز داشت: در حال حاضر شهر ملایر دارای تصفیه‌خانه آب است و فاضلاب بعد از تصفیه در مصارف کشاورزی مورد نیاز، استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ترکیدگی همه لوله‌ها مربوط به آب شرب نیست، یادآور شد: در برخی از موارد متولی کار، سازمان فضای سبز است اما عده‌ای از شهروندان تصور می‌کنند که این ترکیدگی مربوط به شرکت آب شهری است و برای رفع مشکل با این شرکت تماس می‌گیرند.

میری خاطرنشان کرد: آب و فاضلاب ملایر متولی آب شرب در شهر است و بررسی ترکیدگی داخل خیابان و یا بلوارها از وظایف سازمان فضای سبز است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته سه حلقه چاه توسط شرکت آب و فاضلاب شهری ملایر بازسازی شد و در سال جاری نیز سه حلقه چاه جدید حفاری شده و آزمایش‌های پمپاژ آن صورت گرفته است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری ملایر با اشاره به اینکه این چاه‌ها در منطقه حاجی‌آباد ملایر حفر شده است، عنوان کرد: پیگیر جذب اعتبارات برای اتصال این چاه‌ها به آب شهری هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 860 فقره انشعاب جدید به انشعابات شهر ملایر افزوده شده است.

میری در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون 90 درصد شبکه آبرسانی نامیله نیز انجام گرفته است گفت: با تخصیص اعتبارات مابقی طرح را تا پایان سال به پایان خواهیم رساند.

وی با اشاره به اینکه چهار شهر ازندریان، جوکار، سامن و زنگنه نیز با داشتن نمایندگی زیر نظر شرکت آب شهری ملایر هستند، ظرفیت‌سازی برای تأمین آب، توسعه شبکه‌های فاضلاب، بالا بردن کیفیت آب را از اولویت‌های این شرکت در سال جاری برشمرد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری ملایر با بیان اینکه تا کنون آلودگی در آب شهری ملایر مشاهده نشده است، گفت: اگر موردی هم گزارش شده مرتبط با ترکیدگی لوله است که به سرعت برای رفع آن اقدام شده  است.

وی گفت: همه آزمایشات میکروبی آب در آزمایشگاه شهر ملایر انجام می‌شود و در برخی موارد آب بعد از آزمایش در آزمایشگاه‌های ملایر، برای بررسی بیشتر به استان فرستاده می‌شود.

میری در ادامه با اشاره به اینکه سرانه مصرف استاندارد آب در کشورهای پیشرفته 120 لیتر به ازای هر نفر است، ابراز داشت: این مقدار در کشور 150 لیتر و در شهر ملایر 180 لیتر در روز است.

وی با اشاره به کاهش بارش‌های آسمانی طی سال‌های اخیر بیان داشت: در تابستان امسال در شهر ملایر از نظر آب شرب دچار کمبود نشده‌ایم و در این راستا از مردم به خاطر رعایت اصول درست مصرف و صرفه‌جویی سپاسگزاریم.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری ملایر در پایان سخنانش بر رعایت الگوی مصرف توسط شهروندان در طول سال به ویژه فصول گرم تأکید کرد و افزود: مصرف درست باعث کم شدن آب‌بها و همچنین کمک به تأمین آب شهروندان دیگر می‌شود.

انتهای پیام/89013/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول