اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر محمدشهر تشریح کرد

تلاش‌ برای افزایش کتابخانه‌های عمومی در روزهای پایانی کار شورا

یکی از اعضای شورای اسلامی محمدشهر از توابع شهرستان کرج اعلام کرد که اعضای این شورا در روزهای پایانی کار خود، به دنبال به سرانجام رساندن برنامه‌های فرهنگی در محمدشهر هستند.

تلاش‌ برای افزایش کتابخانه‌های عمومی در روزهای پایانی کار شورا

ابراهیم کردلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در دوره سوم شوراهای اسلامی شهر و روستا در محمدشهر، یکی از اولویت‌های اصلی ما توسعه زیرساخت‌های فرهنگی بود.

وی تصریح کرد: دلیل پرداختن به این مهم، مشکلات و کاستی‌هایی بود که مردم محمدشهر از نظر دسترسی به امکانات فرهنگی داشتند و خوشبختانه با کمک خود مردم به ویژه افراد خیر تلاش‌های خوبی در این حوزه انجام شد.

عضو شورای اسلامی محمدشهر افزود: یکی از برنامه‌هایی که در دوره سوم با جدیت پیگیری می‌شد، ساخت کتابخانه‌های عمومی جدید و همچنین نوسازی و تجهیز کتابخانه‌های موجود بود.

کردلو افزود: در این راستا در روزهای آخر کاری شوراهای دوره سوم در محمدشهر طرحی برای نوسازی و تجهیز کتابخانه عمومی شهید چمران مطرح شد و در این ارتباط گزارش‌هایی از شهرداری و نهادهای مرتبط با اداره کتابخانه‌های عمومی دریافت کردیم که نشان می‌داد با تخصیص اعتبار لازم، می‌توان این کتابخانه را از نظر کمی و کیفی توسعه داد.

وی ادامه داد: بنابراین طرحی در شورای شهر مطرح و طی آن مصوب شد که بودجه‌ای بالغ بر 300 میلیون‌ ریال برای توسعه فضای کتابخانه شهید چمران و همچنین تجهیز این کتابخانه به کتاب‌های جدید اختصاص یابد.

عضو شورای اسلامی محمدشهر گفت: امیدواریم با تخصیص این اعتبار به زودی فعالیت عمرانی برای توسعه فیزیکی این کتابخانه و همچنین ورود کتاب‌های جدید آغاز شود.

*احداث یک کتابخانه جدید در محمدشهر با همکاری خیرین کتابخانه‌ساز

کردلو در بخش دیگری از سخنان خود از احداث یک کتابخانه جدید در محمدشهر با همکاری خیرین کتابخانه‌ساز خبر داد و گفت: همچنین در روزهای آخر کار شورای شهر گزارش‌هایی مبنی بر علاقه‌مندی فردی خیر برای ساخت کتابخانه در محمدشهر داشتیم.

وی افزود: در همین راستا بررسی‌های صورت گرفت و مقرر شد که زمین ساخت این کتابخانه در اختیار این فرد خیر قرار گیرد و در نهایت یک قطعه زمین در محدوده جعفرآباد محمدشهر برای این مهم جانمایی شد.

عضو شورای اسلامی محمدشهر بیان داشت: بر اساس مصوبه شورا این زمین که بالغ بر 900 متر مربع وسعت دارد، برای ساخت کتابخانه در محدوده فوق در نظر گرفته شده است و قرار است که فرد خیر هزینه‌های ساخت این کتابخانه را پرداخت کند.

کردلو در پایان اظهار امیدواری کرد: با پایان کار توسعه کتابخانه شهید چمران و همچنین اتمام ساخت کتابخانه جدید، سرانه دسترسی مردم به ویژه نسل جوان به کتاب و کتابخانه‌های عمومی در محمدشهر کرج افزایش یابد.

انتهای پیام/2302/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول