اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

امید به شکوفایی آذربایجان غربی با افتتاح پروژه‌های عمرانی در هفته دولت

پروژه‌های افتتاح شده هفته دولت عاملی در راستای توسعه آذربایجان غربی است، امیدواریم در دولت تدبیر و امید نیز شاهد شکوفایی هر چه بیشتر و اجرایی شدن پروژه‌هایی برای توسعه آذربایجان غربی باشیم.

امید به شکوفایی آذربایجان غربی با افتتاح پروژه‌های عمرانی در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پروژه‌های عظیمی اعم از عمرانی، توسعه شهری و روستایی، صنعتی و ... همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود که سند توسعه این استان‌ به حساب می‌آید.

آذربایجان غربی ظرفیت بالایی در زمینه‌های مختلف تولیدات معدنی، صادرات مرزی، کشاورزی، گردشگری و ... دارد و تاکنون در دولت‌های گذشته اقدامات خوبی انجام شده اما آذربایجان غربی هنوز به جایگاه اصلی خود در زمینه‌های مورد نظر نرسیده است.

با توجه به اینکه دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران توجه ویژه‌ای برای رفع مشکلات آذربایجان غربی دارد، امید است در دولت تدبیر و امید شاهد افتتاح پروژه‌های فاخر و عظیمی باشیم که در راستای شکوفایی و توسعه هر چه بیشتر آذربایجان غربی افتتاح می‌شوند.

پروژه‌های افتتاحی در راستای حل مشکلات مردم باشد

م.آقایی شهروند 35 سال ارومیه‌ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: ما از خدمات همه دولتمردان و کارگزارانی که در طول این سال‌ها خدمات شایسته‌ای را انجام داده‌اند تقدیر و تشکر داریم.

وی تصریح کرد: انتظار ما از مسئولان این است که پروژه‌های افتتاحی در راستای توسعه صنعتی و همه جانبه شهر ارومیه و آذربایجان غربی باشد تا با تبدیل شدن به یک شهر صنعتی مشکل بیکاری آذربایجان غربی حل شود.

آقایی با بیان اینکه آذربایجان غربی از ظرفیت‌های شاخصی در همه جنبه‌ها برخوردار است، ادامه داد: باید این ظرفیت‌ها شناسایی شده و پروژه‌های اجرایی در این راستا تعریف شود.

526 پروژه در آذربایجان غربی به بهره‌برداری می‌رسد

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ضمن تبریک هفته دولت و تقدیر از تلاش دولتمردان، گفت: امسال 526 پروژه با اعتبار 4 هزار و 897 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سید جواد محمودی در رابطه با پروژه‌های افتتاحی هفته دولت، اظهار داشت: از تعداد 526 پروژه حدود 87 پروژه با مبلغ 2 هزار و 793 میلیارد ریال مربوط به پروژه‌های شهرداری‌ها و عمران شهری استان بوده و 641 میلیارد ریال تسهیلات بخش مسکن است که مراسم افتتاحیه مسکن مهر در تعداد 2 هزار و 917 مسکن در هفته دولت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 998 پروژه تعاونی مسکن مهر، 569 مسکن خود مالکی، 850 بافت فرسوده و 500 واحد نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت آماده افتتاح است، یادآور شد: در بخش مسکن روستایی حدود یک هزار واحد مسکن روستایی با مبلغی حدود 120 میلیارد ریال بهسازی و مقاوم‌سازی شده است.

محمودی تصریح کرد: عمده افتتاح‌ها در حوزه مسکن مهر و عمران شهری است و در روزهای آینده شاهد افتتاح پل قویون که پل بسیار فاخری بوده و چندین سال مردم منتظر افتتاح و بهره‌برداری آن هستند، خواهیم بود.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: تاکنون اعتباری نزدیک به 170 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده و 20 تا 30 میلیارد تومان نیاز است تا این پروژه فاخر به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: احداث مجموعه پل‌های قویون شامل امتداد آن تا خیابان امام علی (ع) بوده که کل اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه 224 میلیارد تومان برآورد شده و تاکنون 174 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.

محمودی با اشاره به پروژه‌های مهم آذربایجان غربی، اذعان کرد: حدود 29 مورد گازرسانی به روستاها و نزدیک به 290 پروژه در حوزه جهاد کشاورزی آماده افتتاح بوده که عمدتا شامل ایجاد آبیاری تحت فشار در مزارع با اعتبار در حدود 254 میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: تصفیه‌خانه شهرک صنعتی در بوکان و پایگاه امداد هوایی در ارومیه جزو پروژه‌های فاخری است که طی هفته دولت در آذربایجان غربی افتتاح می‌شود.

محمودی یادآور شد: از 676 مصوبه هیئت دولت در طی چهار سفر استانی رئیس جمهور نزدیک به 5 هزار میلیارد تومان اعتبار وارد آذربایجان غربی شده و در این راستا هزینه شده است.

وی ادامه داد: 676 پروژه مصوب سند توسعه بخشی آذربایجان غربی هستند که با توجه به سنگین بودن پروژه‌ها اجرای آن وقت می‌خواهد.

محمودی با بیان اینکه هر سال به طور متوسط 500 تا 600 میلیارد تومان برای اجرای این مصوبات در آذربایجان غربی هزینه می‌شود، اذعان کرد: این مصوبات از سال 84 آغاز شده که اعتبار هزینه شده در آن زمان رقم پایینی بوده و به مرور افزایش یافته و اکنون در حدود 700 تا 800 میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: سند چشم‌انداز توسعه آذربایجان غربی رقم بالایی می‌طلبد که این پروژه‌ها در آن راستا تنظیم شده است.

محمودی با بیان اینکه آخرین وضعیت آمار تحقق مصوباتی که به عملیات اجرایی رسیده باشد در سفر چهارم دولت اعلام شد، ادامه داد: پروژه‌های مورد نظر پی‌گیری می‌شود تا به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین پروژه آذربایجان غربی پروژه راه‌آهن بوده که برای رسیدن به ارومیه اگر مشکل کسری اعتبار پیش نمی‌آمد این پروژه در دولت دهم به سرانجام می‌رسید.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: امید است این پروژه به دست توانمند دولت یازدهم به اتمام برسد.

وی یادآور شد: در حوزه سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌ها اتفاقات خوبی افتاده و آزاد راه ارومیه تبریز و آزاد راه مرند بازرگان جزو سرمایه‌گذاری‌هایی کلانی بود که با بخش خصوصی به توافق رسیدیم.

محمودی با بیان اینکه عملیات اجرایی آزاد راه ارومیه تبریز آغاز شده، خاطرنشان کرد: در این زمینه تا کنون 30 میلیارد تومان هزینه شده و این آزاد راه از لحاظ پیوستن به شبکه آزادراهی کشور مهم است.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن در حال حاضر نزدیک به 19/73 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: در قطعه پنج در حدود 30 کیلومتر آخر نزدیک به 66 درصد پیشرفت فیزیکی در خط وجود دارد.

محمودی افزود: در فاصله بعد از نقده نزدیک به 60 درصد پیشرفت فیزیکی در خط در طول کل پروژه از نقده به ارومیه وجود دارد.

وی ابراز داشت: هر سال با توجه به تعدیلات و تورم رقم پروژه افزایش می‌یابد و تا کنون 160 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.

محمودی ادامه داد: روز نخست 140 میلیارد تومان برای پروژه در نظر گرفته شده بود که با تغییر رقم دلار و با توجه به اینکه ریل از خارج وارد می‌شود این رقم نزدیک به 5/2 برابر شده و سرمایه کلانی را درگیر خود می‌کند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: به محض تامین اعتبار این پروژه نیز به اتمام می‌رسد.

17 پروژه عمرانی بوکان در هفته دولت افتتاح می‌شود

فرماندار بوکان گفت: علاوه بر برنامه‌های متنوع فرهنگی، یادواره شهدا، گلریزان مزار شهدا و تجلیل از کارمندان نمونه که به مناسبت هفته دولت در بوکان انجام می‌شود پروژه‌های عمرانی نیز در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

حسن عباسی با بیان اینکه گازرسانی به روستای کهریزه و محمودآباد در هفته دولت افتتاح می‌شود، ابراز داشت: گازرسانی به چند روستای دیگر نیز در هفته دولت در بوکان افتتاح می‌شود.

فرماندار بوکان افتتاح مدرسه 12 کلاسه اندیشه را از دیگر پروژه‌های عمرانی عنوان کرد که در هفته دولت افتتاح می‌شود.

عباسی با بیان اینکه تصفیه خانه شهرک صنعتی بوکان در هفته دولت افتتاح می‌شود، ادامه داد: 472 واحد از مساکن مهر بوکان نیز در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

فرماندار بوکان اذعان کرد: چند پروژه روستایی کشاورزی از جمله آبرسانی در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعا 17 پروژه در بوکان به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود، تصریح کرد: مجموعا برای این 17 پروژه اعتباری در حدود 300 میلیارد ریال هزینه شده است.

به مناسبت هفته دولت در سراسر شهرستان‌های استان آذربایجان غربی پروژه‌های متعددی در زمینه‌های مختلف افتتاح می‌شود و همه این پروژه‌ها در راستای توسعه همه جانبه آذربایجان غربی صورت می‌گیرد؛ به امید روزی که گام‌های موثری در راستای شکوفایی ظرفیت‌های معدنی، صادرات مرزی، کشاورزی، گردشگری و... آذربایجان غربی برداشته شود تا استان آذربایجان غربی به جایگاه اصلی خود در توسعه همه جانبه برسد.

انتهای پیام/61005/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول