اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول مراکز ترک اعتیاد بهزیستی گیلان:

گیلان در درمان معتادان مواد مخدر پیشتاز است

کارشناس مسئول مراکز ترک اعتیاد بهزیستی گیلان گفت: گیلان جزو چهار استان پیشتاز کشور در درمان و ترک بیماران آلوده به مواد مخدر است.

گیلان در درمان معتادان مواد مخدر پیشتاز است

رضا امیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا اعتیاد را بزرگ‌ترین بلایای خانمان‌سوز در جامعه دانست.

وی با تصریح بر اینکه پیشگیری از وقوع اعتیاد به مواد مخدر در انسان و درمان آن از مهم‌ترین اهداف سازمان بهزیستی است، گفت: بهزیستی گیلان با تمام قوا و روش‌های درمانی جدید در تلاش برای درمان این بیماری خانمان‌سوز است.

وی، گیلان را دارای برخورداری از روش‌های درمانی موفق در درمان و ترک اعتیاد معتادان این استان ذکر کرد.

کارشناس مسئول مراکز ترک اعتیاد بهزیستی گیلان تصریح کرد: گیلان جزو چهار استان مطرح و پیشتاز کشور در امر درمان و ترک بیماران آلوده به مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه نخستین روش‌های درمانی اعتیاد در گیلان در بین سال‌های 79 تا 80 وارد این استان شده است، افزود: گیلان پیشرو در درمان اعتیاد افراد معتاد به مواد مخدر در کشور است.

امیدی با اشاره به افتتاح دومین مرکز بستری درمانی و ترک اعتیاد صومعه‌سرا، متذکر شد: این مؤسسه به عنوان یک مرکز بهبودی اقامتی میان‌مدت برای درمان بیماری اعتیاد است.

وی اضافه کرد: در اینگونه مراکز افراد بیمار به مدت 21 روز بدون استفاده از هیچ نوع دارویی مورد درمان و مراقبت‌های ویژه درمانی قرار می‌گیرند.

کارشناس مسئول مراکز ترک اعتیاد بهزیستی گیلان، زیرپوشش قرار دادن افراد بیمار معتاد پس از طی دوران درمان را بالاترین مزیت مراکز ترک اعتیاد در کشور برشمرد و یادآور شد: معتادان پس از ترک این بیماری با تشکیل گروه‌های خودیاری در جلسات هفتگی و ماهانه آموزشی شرکت می‌کنند.

به گفته وی، مددیاران تجربی مراکز ترک اعتیاد در طول درمان و پس از آن با خانواده‌های بیماران مواد مخدر در ارتباط مداوم هستند.

وی، صومعه‌سرا را با در اختیار داشتن دو مرکز بستری ترک اعتیاد از جمله شهرستان‌های فعال استان در درمان اینگونه از بیماران ذکر کرد.

انتهای پیام/84003/30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول