اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اصلاحیه بودجه سال 92

ظرفیت بودجه انتقال مدارس از نقاط پرترافیک حفظ شود

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بودجه 92 ظرفیت ویژه‌ای برای آموزش و پرورش در راستای انتقال مدارس واقع در نقاط پرترافیک شهر‌ها در نظر گرفته است.

ظرفیت بودجه انتقال مدارس از نقاط پرترافیک حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمود میری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک در استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در بودجه 92 ظرفیت ویژه‌ای برای آموزش و پرورش به منظور جابه‌جایی مدارس واقع در نقاط پرترافیک شهر‌ها دیده شده است که اگر پس از اصلاحیه بودجه در آن باقی بماند، علاوه بر حل مشکلات ترافیکی شهر زاهدان می‌توان مشکلات این بخش از شهر‌های دیگر کشور را نیز رفع کرد.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در این بخش از بودجه آمده است که آموزش و پرورش با شناسایی مدارس واقع در نقاط پرترافیک شهر اقدام کرده و پس از آن ظرف مدت یک ماه تغییر کاربری‌‌های لازم انجام و واحد مورد نظر به فروش می‌رسد سپس برای جایگزینی آن فضای مورد نیاز در نقاط مستعد و مطلوب شهر نیز در اختیار آن قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای ترافیک سیستان و بلوچستان پیش‌بینی انتقال مدارس سطح شهر‌های پر ترافیک در ‌بودجه 92 را تنها راه حل مشکل ترافیک شهر زاهدان عنوان کرد و گفت: قطع به یقین تنها راه حلی که مشکل ترافیک در زاهدان و خیلی از شهر‌های کشور را حل می‌کند رجوع به این ظرفیت بودجه است.

میری ادامه داد: هر چه سریع‌تر در «شهرک جهاد» و منطقه «زیباشهر» زاهدان برای این موضوع اقدام شود، اگر زمین رایگان تحویل آموزش و پرورش شود مشکلات دیگری رخ نخواهد داد، البته تمامی این موارد در حالی است که این ظرفیت کماکان پس از اصلاحیه بودجه 92 در آن باقی بماند.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنانش با متحول خواندن شهرک جهاد پس از 25 سال، تصریح کرد: این شهرک 25 سال است که ساخته شده و اکنون 4 هزار واحد مسکونی آن در حال ساماندهی است، این یک تجربه بسیار بزرگ است که برای ساماندهی مناطق دیگر شهری نیز قابل اجراست.

وی با فراوان دانستن ظرفیت فعالیت و ارتقای سطح زندگی اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای شهر زاهدان، یادآور شد: این الگو را می‌توان در منطقه شیرآباد با حوزه نفوذ 10 هزار هکتاری انجام داد.

میری به ناتوانی مکان‌یابی و تامین زمین برای احداث کلانتری در منطقه شیرآباد زاهدان ظرف سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: سه سال است شورای تامین استان برای ایجاد کلانتری در این منطقه تلاش می‌کند، با پیگیری‌های معاونت عمرانی زمین مورد نظر از تعاونی مسکن کارگران شهرداری زاهدان برای این منظور تهیه شد که به زودی تغییر کاربری و مراحل بعدی این کار انجام خواهد شد، که همه این موارد نشان از ظرفیت فعالیت بیشتر در حاشیه شهر است.

رئیس شورای ترافیک سیستان و بلوچستان ظرفیت همکاری‌های مردمی مناطق حاشیه شهر زاهدان را نیز ستودنی دانست و بر ضرورت ساماندهی این مناطق با دامنه‌های مشخص و فاز‌های جداگانه تاکید کرد.

انتهای پیام/75008/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول