اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کرمان اعلام کرد

انتقاد از روشنایی‌های کرکره‌ای در جاده‌های کرمان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با انتقاد از روشنایی‌های کرکره‌ای در جاده‌های استان گفت: از سال 85 تاکنون به طور متوسط میزان تصادفات در هر سال در استان کرمان، 40 درصد کاهش داشته است.

انتقاد از روشنایی‌های کرکره‌ای در جاده‌های کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود غفوریان پیش از ظهر امروز در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با موضوع تصادفات اظهار داشت: تامین روشنایی معابر در شهرها از وظایف قانونی ادارات برق و شهرداری‌ها و در جاده‌ها از وظایف اداره برق و راه و شهرسازی است.

وی با تأکید بر اینکه در شب به دلیل کاهش میدان دید، بحث تامین روشنایی معابر مورد توجه جدی است، بیان داشت: در استان کرمان نیز در سال‌های گذشته روشنایی مورد نیاز در محورهای برون و درون‌شهری تامین بود که این امر از حدود سه سال گذشته کمرنگ شده است.

غفوریان عنوان کرد: تامین روشنایی در برخی مسیرهای درون‌شهری به شکل کرکره‌ای شده که یک تیر برق با چراغ روشن و یک تیر با چراغ خاموش است و این امر به دلیل واکنش‌های طبیعی چشم در برابر تاریکی و روشنایی موجب بروز برخی تصادفات می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به وظایف قانونی برخی دستگاه‌ها برای تامین روشنایی معابر در درون و برون‌شهرها باید پیگیری لازم از سوی دستگاه قضایی صورت گیرد که چرا برخی از دستگاه‌های مسئول به وظایف قانونی خود در این زمینه عمل نمی‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان خاطر نشان کرد: از سال 85 تاکنون به طور متوسط میزان تصادفات در هر سال در استان کرمان، 40 درصد کاهش داشته و این استان به عنوان دومین استان کشور در کاهش تصادفات شناخته می‌شود.

انتهای پیام/2446/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول