اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

«تصادف»؛ دستاوردی از انسان برای انسان

تصادف یکی از پدیده‌هایی است که انسان‌‌ها به دست خود آن را به وجود آورده‌اند.

«تصادف»؛ دستاوردی از انسان برای انسان

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، تصادف یک پدیده‌ای است که از ترکیب و تداخل عوامل گوناگون به وجود می‌آید که مهم‌ترین آنها انسان، وسیله نقلیه، محیط و شرایط ترافیکی است.

اگر یک نفر به ‌طور ایمن رانندگی کند نه تنها خودش به ‌طور فردی سود آن‌ را می‌برد بلکه تمام سیستم ایمنی از آن بهره‌مند می‌شوند و به ‌طور کلی‌تر، رانندگی ایمن و مودبانه، موجب ترویج رفتار مشابه در دیگران می‌شود.

یک راننده ممکن است 30 سال رانندگی کند و هیچ اتفاقی نیفتد، ولی پس از 30 سال تصادفی رخ دهد که عامل اصلی آن مربوط به 30 سال گذشته است به عنوان مثال آموزشگاه رانندگی که قوانین رانندگی را به طور صحیح و کامل آموزش نداده یا پلیسی که به خاطر ترحم به راننده بیش از حد گذشت کرده و خلاف او را نادیده گرفته است. یا اینکه والدینی که الگوی مناسبی در رانندگی برای فرزند خود نبوده‌اند، همه این مسائل می‌تواند بستر تصادف را فراهم کند. 

در کشور ما سالانه حدود 20 هزار نفر به علت سوانح ترافیکی جان می‌بازند و بسیاری نیز دچار ناتوانی و معلولیت جسمی می‌شوند.

اغلب گروه سنی افراد در سوانح ترافیکی تا حدود 35 سال است و ریشه اصلی این نوع مرگ و میرها سرعت است.

رئیس پلیس راهور استان ایلام در این باره معتقد است: عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی همیشه سازنده حوادث بزرگ بوده و رانندگان هیچگاه نباید فرصت کم خود را با سرعت زیاد جبران کنند.

محمد رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با احترام به قوانین و مقررات از سوی شهروندان امیدواریم شاهد روانسازی ترافیک و کاهش حوادث در تمام محورهای درون و برون شهری استان ایلام باشیم.

وی ادامه داد: به هر میزان که مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان عزیز رعایت و تخلفی صورت نگیرد وضعیت ترافیک شهر هم بهتر و رفت و آمد در شهر به سهولت انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/2246/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول