اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان تأکید کرد

تبصره‌های قانون برای رفع گرفتاری است نه ایجاد گرفتاری

استاندار همدان گفت: تبصره‌های قانون برای رفع گرفتاری و نه ایجاد گرفتاری برای مردم است.

تبصره‌های قانون برای رفع گرفتاری است نه ایجاد گرفتاری

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، علی‌محمد آزاد صبح امروز در شورای اداری تویسرکان در مجتمع‌ فرهنگی و هنری فردوسی این شهرستان با تبریک روزهای گرامیداشت شهیدان باهنر و رجایی، با مروری به وضعیت کشور در قبل از انقلاب، اظهار کرد: بر اساس اسناد موجود، روزی که انقلاب ما به پیروزی رسید، ایران مخروبه‌ای بیش نبود و امروز با عنایت خدا و رهبری امام ، تدابیر عالمانه رهبر معظم انقلاب و پشتوانه مردم در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

وی ابراز کرد: امام خمینی(ره) با دست خالی و توکل به خداوند برای نجات کشور وارد عرصه شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه امام (ره) با پشتوانه نیروهای جوان و مخلص نظام پوشالی شاهنشاهی را سرنگون کرد، افزود: با پیروزی انقلاب به پشتوانه نیروی مردمی، غرب از اینکه ایران به عنوان یک کشور اسلامی الگوی برای کشورهای مسلمان و دیگر ملل جهان شود، وحشت کرد و به همین خاطر به مقابله با آن برخاست.

وی افزود: دشمنان ما ابتدا با اجرای نقشه‌های شیطانی نظیر مقابل نظام ایستادند، اما وقتی با ورود آگاهانه و موقعیت‌شناسی ملت در صحنه دفاع از انقلاب خود را ناموفق دیدند، جنگ هشت ساله را تحمیل کردند.

آزاد اضافه کرد: دشمنان این ملت در برابر پایداری و ایمان مردم ما با به‌کارگیری انواع ترفندها خود را ناتوان دیدند،پس تحریم‌ها را تشدید کردند.

*همه همت کنیم، حماسه اقتصادی رقم بخورد

وی در ادامه با اشاره به سخن امام(ره) به این مضمون که « دفاع مقدس برای ما یک نعمت بود » تأکید کرد: مقاومت و ایستادگی در هشت سال دفاع، مردم ما را مقاوم کرد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه کشور ما امروز یکی از امن‌‌ترین کشورهای دنیا است، تصریح کرد: این امنیت و اقتدار به برکت خون شهدا، تحمل جانبازان، صبوری خانواده اسرا و ایثارگران و حضور همیشگی مردم در صحنه است.

وی در بخش دیگر از سخن خود به حضور پرشکوه و بی‌بدیل مردم در خلق حماسه سیاسی انتخابات امسال اشاره کرد و گفت: مردم ما با لبیک به  ولایت و حضور حداکثری حماسه سیاسی را خلق کردند که در دنیا بی‌نظیر بود.

آزاد با تأکید بر اینکه امروز نوبت خلق حماسه اقتصادی است، گفت: همه باید همت کنیم و حماسه اقتصادی را رقم بزنیم.

وی در ادامه خطاب به مسئولان خاطر  اظهار داشت: امروز وضعیت اعتبارات ما به گونه‌ای نیست که بخواهیم اسراف کنیم، پس باید امور را اولویت‌بندی، کارهای افراطی را کنار گذاشته و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

استاندار همدان خطاب به مسئولان متذکر شد: در هیچ حالی و کاری خدمتگذاری به مردم را تعطیل نکنید، شما باید در هر لحظه با تمام توان در خدمت مردم باشید، حتی در شرایطی که نقدینگی کم دارید، می‌توانید خوب خدمت کنید.

*شوراهای اسلامی شهر شهردار متخصص را انتخاب کنند

وی در بخش دیگر از سخنانش به شوراهای اسلامی شهر تأکید کرد: در بحث انتخاب شهردارها یک مقداری دقت کنید، شهرهای ما نیاز به کسی دارند که نگاهش به شهرداری نگاه‌ توسعه‌نگر باشد.

استاندار همدان شهرداری را مکانی جامع دانست و  گفت: شهردار باید در همه حوزه‌های کاری تخصص داشته باشد، پس شوراها جستجو کنند و شخصی متخصص را در این جایگاه منتصب کنند.

به گفته وی شهرهای استان برای توسعه به کار کارشناسی بیشتری نیاز دارند، که باید توجه ویژه‌ای به آنها شود.

استاندار همدان در ادامه تویسرکان را با دارا بودن آب و هوای مطلوب، طبیعت بکر و ظرفیت‌های بالا به عنوان یک شهر استثنایی دانست و اذعان داشت: با یک برنامه‌ریزی جامع و کارشناسانه می‌توان گردشگران زیادی را به این مکان جذب کرد.

*تبصره‌های قانون برای رفع گرفتاری است نه ایجاد گرفتاری

وی در ادامه در تأکید به شوراهای اسلامی روستاها گفت: در مراجعاتی که مردم به شما دارند اگر کاری نمی‌توانید انجام دهید با اخلاق و رفتاری درست آنها را توجیه کنید.

آزاد با اشاره به اینکه خواسته‌ها زیاد و امکانات محدود است، یادآور شد: تبصره‌ها در قانون برای رفع گرفتاری‌های مردم است نه برای ایجاد مشکل، پس می‌طلبد از این موارد قانونی درست برای حل مشکلات مردم استفاده شود.

*بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب با اعتبار 11 میلیارد تومان

فرماندار شهرستان تویسرکان نیز هفته دولت را فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدا دانست و گفت: هفته دولت دستاوردهای ارزشی از خدمات دولت به مردم هدیه داده می‌شود.

حسین‌علی شرکائی با بیان اینکه با آغاز روزهای گرامیداشت یاد شهیدان باهنر و رجایی طرح‌های در تویسرکان افتتاح شد، ابراز داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب از طرح‌های ملی شهرستان با صرف اعتبار 11 میلیارد تومان از جمله پروژه‌های افتتاحی است که بهره‌برداری شد.

وی افتتاح شرکت تولیدی لطیف گستر، 12 واحدی مسکن مهر مددجویان امداد، پایگاه مقاومت بسیج، چاه شماره 12 آب تویسرکان را بخشی از طرح‌های افتتاحی برشمرد.

فرماندار شهرستان تویسرکان از بهره‌برداری و کلنگ‌زنی 33 طرح عمرانی با اعتبار 275 میلیارد ریال در هفته دولت سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/89010/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول