اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گوی فارس با مادر یکی از بدلکاران آسیب‌دیده مسابقه پارکور مطرح شد

مسئولان برای برگزاری مسابقات پارکور مجوز قانونی نداشتند

مادر بدلکار و استاد پارکور گچسارانی با اشاره به مصدومیت فرز‌ندش در مسابقات پارکور تهران ‌‌گفت:‌ با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده مشخص شد که مسئولان برگزاری مسابقات از هیچ ارگان و سازمانی مجوز برگزاری ‌نداشتند.

مسئولان برای برگزاری مسابقات پارکور مجوز قانونی نداشتند

عصمت عبدلی عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: عوامل و دست‌اندرکاران تورنمنت غیرقانونی و سودجویانه پارکور در تهران با ارسال پیامک و تبلیغات از طریق سایت‌های شخصی ورزشکاران موفق رشته پارکور در سراسر کشور، آنها را برای حضور در این مسابقه تحریک کرده بودند.

وی با بیان این‌که افراد سرشناس و حرفه‌ای در رشته پارکور هدف عوامل این مسابقه غیرقانونی بوده است، افزود: با توجه به تبلیغات صورت گرفته توسط دست‌اندرکاران مسابقه غیرقانونی پارکور در تهران حدود 300 نفر از جوانان و نوجوانان سراسر کشور برای شرکت در این مسابقه که محل برگزاری آن سالن فوتسال بود، حضور داشتند.

مربی شنا و نجات غریق گچسارانی تصریح کرد: دفتر ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در مسابقه پارکور واقع در خیابان جمهوری بوده که در این دفتر سه نفر مرد و سه نفر خانم کار ثبت‌نام از ورزشکاران را بر عهده داشتند که البته همه آنها شناسایی شده‌اند.

مادر بدلکار و استاد پارکور گچسارانی ابراز کرد: در حال حاضر برای پیگیری موضوع و شکایت از عوامل سودجوی برگزاری این مسابقه وکیل استخدام کرده‌ایم که از روند پیشرفت پرونده و کار وکیل پرونده فرزندم سعید رامین رضایت کامل داریم.

عبدلی متذکر شد: از رسانه خبرگزاری فارس به عوامل و افراد سودجوی این مسابقه اعلام می‌کنم که اگر چه به خاطر وضعیت جسمانی فرزند خود به گچساران در جنوب ایران برگشته‌ایم اما با تمام قدرت پرونده تخلف و سوءاستفاده آنها را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان این‌که دو سئوال ذهن مرا به خود مشغول کرده است، گفت: اگر فدارسیون این رشته را استاندارد و قابل قبول نمی‌داند چرا آقایی با 11 ماه سابقه خدمت در فدراسیون این رشته را تقبل کرده و سمت گرفته است و بعد از مدتی برکنار شده است که البته در زمان لازم نام این فرد را افشا می‌کنم.

این مربی آمادگی جسمانی گچسارانی عنوان کرد: حضور نیروی انتظامی در این مسابقه غیرقانونی چه مفهومی می‌تواند داشته باشد، این سئوال تنها من نبوده بلکه در این مسابقه شرکت‌کنندگان دیگری نیز دچار مصدومیت جزئی و کلی شده‌اند که سئوال من سئوال خانواده‌های آنها نیز می‌باشد.

مادر بدلکار آسیب دیده نخاعی گچسارانی تأکید کرد: خوشبختانه شاگردهای سعید فیلم مسابقه او را ضبط کرده‌اند که در این فیلم به وضوح حضور مأموران نیروی انتظامی مشهود است.

وی تصریح کرد: حضور نیروی انتظامی در این مسابقه حاکی از این است که این افراد تا جایی برای برگزاری این مسابقه پیش رفته بودند، اگر چه با درخواست آنها موافقت نشد اما آنها مسابقه را غیرقانونی برگزار کردند.

عبدلی بیان کرد: مبلغ 200 هزار ریال از شرکت کنندگان دریافت شد که دست‌اندرکاران برگزاری اعلام کردند که از این مبلغ 80 هزار ریال آن را بابت بیمه و 120 هزار ریال دیگر نیز بابت کارت عضویت کسر می‌شود اما کارت بیمه و عضویتی برای شرکت‌کنندگان صادر نشد.

این مربی شنا و نجات غریق گچسارانی یادآور شد: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده مشخص شد که هیچ ارگان و سازمانی مجوز برگزاری این مسابقه را صادر نکرده در صورتی که عوامل شش نفره برگزاری این مسابقه به شرکت‌کنندگان اطمینان خاطر داده‌ بودند که مجوز‌های لازم اخذ شده است.

وی اظهار کرد: بر خلاف ادعای عوامل برگزارکننده این مسابقه هیچ‌کدام از وسائل برگزاری مسابقه استاندارد نبوده و مکان برگزاری مسابقه نیز برای برگزاری مسابقه پارکور ایمنی و مناسب نبود که همین دلایل سبب بروز این حادثه ناگوار برای فرزند من شد.

مادر بدلکار سرشناس آسیب‌دیده نخاعی گچسارانی از وزیر ورزش و جوانان خواست تا در زمینه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مبنی بر برگزاری مسابقات ورزشی توسط افراد سودجو چاره‌اندیشی لازم صورت گیرد.

عبدلی متذکر شد: درست در زمان عمل جراحی فرزند آسیب دیده من، پیامک‌های تبلیغاتی جدیدی برای برگزاری مسابقه پارکور در یکی دیگر از شهرهای کشور انتشار یافته است.

وی با انتقاد از عدم نظارت بر برخی دفاتر غیرقانونی در تهران بیان کرد: چرا کسی بر عملکرد برخی دفاتر غیرقانونی از جمله دفتر عوامل برگزاری این مسابقه نظارت و سرکشی نمی‌کند.

انتهای پیام/82001/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول