اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

تحقق سبک زندگی اسلامی منوط به بازگشت به قرآن است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تحقق سبک زندگی اسلامی منوط به بازگشت به قرآن است.

تحقق سبک زندگی اسلامی منوط به بازگشت به قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مسابقات قرآنی سما در اردبیل اظهار داشت: ما باید به وجود کتاب بزرگ الهی و منشور حقیقت تربیتی قرآن کریم افتخار کنیم چرا که بهره‌گیری از مفاهیم این کتاب سبب می‌شود تا جامعه بشری از آلودگی‌ها و رجس خلاصی پیدا کند.

وی با برشمردن ویژگی‌ها و شاخصه‌های قرآن کریم نسبت به سایر کتب الهی و آسمانی عنوان کرد: هیچ کتاب آسمانی از ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی که قرآن از آن بهره‌مند است بهره نبرده و ادعای بزرگ قرآنی در موضوع تحدی و جامعیت و پیام جهانی داشتن واقعاً بی‌نظیر است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: تحدی که در قرآن به معنای به مبارزه‌طلبی یاد شده هم شامل اعجاز قرآن، هم الفاظ و هم معانی است که ترکیب آنها می‌تواند موسیقی خلاقانه‌ای را به نمایش بگذارد و ندای توحیدی را طنین‌انداز شود.

ستوده ادامه داد: اگر قرآن و اهل بیت (ع) اسباب و زمینه‌های هدایت واقعی هستند همه به خاطر شاخصه‌های عظیمی است که در قرآن کریم به آن تاکید شده است.

این مسئول ویژگی قرآن کریم را جامع بودن و کامل بودن برای تمام اعصار و دوره‌ها توصیف کرد و گفت: جامعیت قرآن از آنجاست که تمام مفاهیم و مبانی مطلوب بشری در آن مورد توجه و تاکید قرار گرفته به طوری که شاهد آن هستیم که قرآن و توجه به آن مشمول زمان و گذر تاریخ نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه قرآن کتاب جهانی است که همه به این کتاب ارزشمند با دید تقدس و احترام خاص نگاه می‌کنند، تصریح کرد: چهره نورانی اسلام با قرآن تجلی پیدا می‌کند.

ستوده موضوع تنزیل و انزال قرآن کریم به عنوان کتاب جامع بشری را یادآور شد و ابراز داشت: کلام الهی هم تدریجی و هم به یکباره بر قلب نازنین نبی مکرم اسلام (ص) فرو فرستاده شده و این از اعجاز قرآن کریم است.

وی با انتقاد از انتخاب برخی از آیات در مناسبت‌ها و برنامه‌های خاص تودیع و معارفه یادآور شد: قاریان باید آیاتی را در مناسبت‌های مختلف انتخاب کنند که نشان از فضل، کرم، رحمت و مودت الهی باشد نه اینکه بخواهیم آیاتی را بخوانیم که سنخیتی با موضوع و مناسبت‌ها نداشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی خاطرنشان کرد: رجوع به قرآن مشکل ما را در این زمینه برطرف می‌کند و زمینه‌ای را فراهم می‌آورد که همه با سبک زندگی قرآنی و اسلامی بهتر و بیشتر آشنا شده و فهم‌مان را در این زمینه بالا ببریم.

ستوده گفت: فهم دینی از قرآن و برداشت امت اسلامی از این کلام الهی باید به گونه‌ای باشد تا اصل و حقیقت قرآن برای همه تبیین و تبلیغ شود و در کنار بهره‌گیری از مبانی الهی بتوانیم زندگی سعادتمندانه‌ای را رقم بزنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه در کنار فهم قرآن انتظار می‌رود این کتاب هرگز ابزار و وسیله برخی فضل‌فروشی‌ها قرار نگیرد، اذعان داشت: ما باید عمل به قرآن را به جای قسم به قرآن در اولویت جدی قرار دهیم.

انتهای پیام/62001/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول