اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

3 طرح کشاورزی در نکا به بهره‌برداری رسید

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت و با حضور مسئولان شهرستانی سه طرح جهاد کشاورزی شهرستان نکا افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

3 طرح کشاورزی در نکا به بهره‌برداری رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا عصر امروز در حاشیه بهره‌برداری از این طرح‌ها در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا افزود: هفته دولت مهمترین فرصت برای ارائه عملکردها و بیان کارهای انجام شده به مردم و مسئولین است.

حسن سلیمی بیان داشت: طرح بهسازی و نوسازی شالیکوبی در روستای نودهک یکی از طرح‌های افتتاح شده است که با افتتاح آن مردم منطقه برای تبدیل شالی به برنج احتیاج به طی مسافت تا شالیکوبی‌های دیگر ندارند.

سلیمی با اشاره به تولید کود بیولوژیک در روستای بستانخیل گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید 900 تن به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین ادامه داد: یک واحد تولید مرغ گوشتی به ظرفیت 20 هزار قطعه‌ایی آلوکنده از بخش مرکزی از دیگر طرح‌های افتتاح شده است.

وی مبلغ هزینه شده برای این طرح‌ها را بیش از 16 میلیارد ریال اعلام کرد.

سلیمی ادامه داد: پیش‌بینی مدت اجرای این طرح‌ها در طرح بهسازی و نوسازی شالیکوبی و تولید مرغ گوشتی یکسال و در تولید کود بیولوژیک دو سال بوده است.

سلیمی یادآور شد: با بهره‌برداری از طرح‌های یاد شده زمینه اشتغال برای 12 نفر در منطقه فراهم شده است.

وی همچنین در بیان عملکرد خود با اشاره به آبیاری تحت فشار و تبدیل زمین‌های کشاورزی شیبدار به باغات گفت: اقدامات راهبردی برای تغییر کشت در منطقه کوهستانی نکا در دست اقدام است.

مدیر جهاد کشاورزی نکا بیان داشت: با برگزاری کلاس‌های آموزشی و پیگیری‌ها در طول سال گذشته 260 هکتار از اراضی شیب‌دار کوهستانی تحت کشت باغات سیاه ریشه قرار گرفته است که 100 هکتار آن به صورت خود رو و خود جوش است.

انتهای پیام/86002/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول