اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن علوم باغبانی ایران خبر داد

انجمن علوم باغبانی برترین انجمن حوزه کشاورزی

رئیس انجمن علوم باغبانی ایران گفت: انجمن علوم باغبانی ایران در سال 91 به عنوان برترین انجمن حوزه کشاورزی معرفی شده است.

انجمن علوم باغبانی برترین انجمن حوزه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مصطفی مبلی ظهر امروز در هشتمین کنگره علوم باغبانی ایران در دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه انجمن علوم باغبانی ایران در سال 71 تأسیس شد اظهار کرد: در سال 75 با دعوت از دانشگاه‌های کشور انجمن علوم باغبانی به صورت مجموعه‌ای منسجم شکل گرفت. 

وی به اهداف کلی انجمن علوم باغبانی ایران اشاره کرد و گفت: پیشبرد و ارتقاء علوم باغبانی، تشویق به انجام پژوهش‌های گروهی، تشویق تولیدکنندگان بخش باغبانی با استفاده از روش‌های علمی برای تولید بیشتر و کیفیت برتر، تعامل بیشتر پژوهشگران ـ تولیدکنندگان ـ صادرکنندگان و سیاستگذاران از اهداف کلی فعالیت انجمن علوم باغبانی ایران است.

رئیس انجمن علوم باغبانی ایران افزود: انجمن برای رسیدن به اهداف تعیین شده از طریق برگزاری کنگره‌ها تلاش کرده و از سال 75 تاکنون هفت دوره کنگره برگزار شده که امروز هشتمین دوره را آغاز کردیم. 

وی ابراز داشت: در دوره اول کنگره 200 مقاله ارائه شد و این در حالی است که در کنگره هشتم تعداد یک هزار و 443 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که نشان از رشد علمی و اهمیت کنگره علوم باغبانی دارد.

مبلی با بیان اینکه هر وقت ردیف‌های بودجه کم می‌شود از اعتبارات پژوهشی کم می‌کنند تصریح کرد: در کنار برگزاری کنگره سمینارهای تخصصی هم برگزار می‌شود که نخستین دوره آن در سال 91 برگزار شد. 

وی اذعان کرد: از برنامه‌های جنبی کنگره برگزاری کارگاه‌های تخصصی است که البته یک‌سری از کارگاه‌ها را به صورت مستقل نیز برگزار می‌کنیم.

رئیس انجمن علوم باغبانی ایران ابراز داشت: انجمن علوم باغبانی ایران در سال 89 تا 90 از رتبه C به رتبه B ارتقا یافت و در سال 91 موفق به کسب عنوان برترین انجمن حوزه کشاورزی شدیم.

وی اذعان داشت: نهمین دوره کنگره علوم باغبانی در بهمن ماه سال 94 در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/89019/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول