اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

نظارت بر فروشگاه‌های عرضه لباس‌ زنانه ضروری است

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نبود نظارت بر فروشگاه‌های عرضه لباس زنانه از جمله آسیب‎های شناسایی شده در حوزه بانوان است.

نظارت بر فروشگاه‌های عرضه لباس‌ زنانه ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، طیبه اسماعیلی‌یکتا با اشاره به آسیب‎های شناسایی شده در حوزه بانوان، توسط جمعی از جمعیت بانوان فرهیخته فعال در عرصه‏‎های فرهنگ دینی، اظهار داشت: بی‌توجهی به ملاک‎های انتخاب یک همسر خوب، اعتیاد همسران، عدم آموزش‌های لازم و ضروری قبل از ازدواج، تعجیل در انتخاب، عدم شناخت کافی و دخالت‎های بی‌مورد پدران و مادران و عدم آشنایی اکثر بانوان با حقوق اولیه، فردی، اجتماعی و حقوقی خودشان از مهم‎ترین دلایل افزایش آمار طلاق در استان است.

وی بیان داشت: پایین بودن سطح آگاهی و سواد بانوان استان موجب شده که اعتیاد دامنگیر بانوان و حتی کودکان نیز شود؛ ازدواج‌های ثبت نشده و پیامد آن فرزندان فاقد شناسنامه که مشکلات عدیده‌ای را برای مسئولان دلسوز به وجود می‌آورد از جمله عوامل مهم دیگر در بروز طلاق است.

مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به ورود بی‌حساب و کتاب محصولات مبتذل از مرزهای گسترده استان و خیلی اوقات به صورت رایگان، تصریح کرد: تعدد زوجات یکی دیگر از مشکلات خانمانسوز خـانواده‌هاست؛ گاهی دیده می‌شود، مـردانی که زوج سوم و چهارم را اختیـار می‌کنند، همسران قبلی را با چند فرزند بدون هیـچ امکانات رفـاهی رها می‌کنند و بسیار دیده می‌شود که همسـران رها شـده حتی نمی‌دانند برای احقاق حقشان به چه مرجع قانونی مراجعـه کنند و این امـر هنوز در خانواده‌های استان بسیار دیده می‌شود.

مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بدحجـابی یکی دیگـر از مشکلات بانـوان این استـان است و باید بعد از مرحلـه تذکـر و امر به معروف و نهی از منکـر با متخلفیـن برخورد قـانونی شـود،این نظر جمع کثیری از بانوان صاحبنظر و خانواده های شهداست و در این استان، که مرزی هم هست، لباس های وارداتی هم مزید برعلت شده و چون با قیمت مناسب هم در اختیار مردم قرار می‌گیرد از استقبال خوبی برخوردار است.

انتهای پیام/75004/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول