اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

جشنواره شعر رضوی رویدادی معنوی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت:‌ جشنواره شعر رضوی به عنوان یک رویداد ارزشمند ادبی و معنوی در سطح کشور مطرح است.

جشنواره شعر رضوی رویدادی معنوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، احمد سعیدی ظهر امروز در جشنواره منطقه‌‌ای شعر رضوی در زرند اظهار داشت: جشنواره شعر رضوی به عنوان یک رویداد ارزشمند ادبی و معنوی سال جاری در پنج منطقه استان کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هنر باید در خدمت دین و ارزش‌های اسلامی باشد تا ماندگار شود، عنوان کرد: راهبرد دشمن در مقابله با دین و ارزش‌های دینی از طریق جنگ نرم است، لذا هنرمندان و شاعران نقش فرمانده‌هان مقابله با دشمنان را دارند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند در این همایش گفت: با اعلام فراخوان جشنواره شعر رضوی 280 اثر به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت 18 اثر برای قرائت اشعار انتخاب شدند.

احمد محمدی‌نژاد افزود: پس از داوری‌های به عمل آمده فرزانه کوهبنانی‌نژاد از کوهبنان، میثم مشرفی از کرمان، فهیمه مجیدی از کرمان و حمیدرضا محمود‌زاده از زرند به عنوان شاعران ممتاز شناخته شده و به کنگره سراسری شعر رضوی راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه هشت نفر از شاعران به عنوان منتخبان ویژه جشنواره معرفی شدند، تصریح کرد: استقبال از برگزاری این آیین‌ نشانگر ارادت مردم و مسئولان شهرستان به ساحت مقدس امام هشتم (ع) است.

حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور امام جمعه زرند در این آیین اظهار داشت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند «هدف شاعر باید ‌‌مکتب او باشد»، لذا نقش شاعران در بیداری مردم و جامعه بسیار ارزشمند است.

وی افزود: هرگاه مردم می‌خواستند از اهل‌بیت (ع) فاصله بگیرند شعرا با سرودن شعر دل مردم را به سوی اهل‌بیت (ع) سوق می‌دادند.

رضا کرمی فرماندار زرند نیز با گرامیداشت هفته دولت، نقش شعر را در معرفی فرهنگ رضوی با‌اهمیت دانست و بر نهادینه کردن فرهنگ اهل‌بیت (ع) به ویژه فرهنگ رضوی در جامعه اسلامی تاکید کرد.

وی گفت: در این راستا شاعران، نویسندگان، طراحان، خوشنویسان و فیلمسازان باید همت کنند تا زندگانی و مبارزات امام رضا (ع) در قالب فرهنگ رضوی به نسل نوجوان و جوان جامعه معرفی شود.

به گزارش فارس، جشنواره منطقه‌‌ای شعر رضوی استان کرمان با حضور شاعران برگزیده شهرستان‌های کرمان، راور، زرند و کوهبنان ‌در زرند برگزار شد.

انتهای پیام/80022/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول