اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور در گفت‌و گو با فارس:

برنج‌کاران تمایلی برای فروش تضمینی ندارند/ بهای بازار بیشتر از قیمت دولتی

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: به سبب تفاوتی قیمت بازار و قیمت اعلام شده از سوی دولت، کشاورزان به مراکز خرید برنج تضمینی مراجعه نکردند.

برنج‌کاران تمایلی برای فروش تضمینی ندارند/ بهای بازار بیشتر از قیمت دولتی

رضا افرازه امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برنج مازاد بر نیاز کشاورزان اظهار داشت: مراکز خرید برنج را قبل از شروع فصل برداشت آماده کردیم و با شالیکوبی‌داران در این زمینه جلسات متعددی برگزار کردیم.

وی در ادامه از عدم مراجعه کشاورزان به مراکز فروش برنج خبر داد و دلیلش را نیز بالاتر بودن قیمت برنج در بازارها اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: قیمت تعیین شده برای خرید برنج تضمینی (برنج شیرودی) که شرکت غله از کشاورزان می‌خرد را 2 هزار و 100 تومان اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر کشاورزان برنج پرمحصول شیرودی را 3 هزار تومان به بالا به فروش می‌رسانند، گفت: به خاطر تفاوت نرخ بازار و نرخ اعلام شده، کشاورزان تمایلی به فروش برنج به شرکت غله را ندارند و تاکنون هیچ گونه خرید برنج انجام نشد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور میزان خرید برنج تضمینی در سال گذشته را 6 هزار تن اعلام کرد و گفت:‌ در حال حاضر کشاورزان تمایلی برای عرضه برنج را ندارند و اگر دولت نرخ جدید را برای خرید اعلام کند برنامه خرید در دستور کار ما قرار می‌گیرد.

وی در پایان از آمادگی 70 شالیکوبی بخش خصوصی و نیز چهار مرکز خرید تضمینی شرکت غله برای خرید برنج مازاد بر نیاز کشاورزان خبر داد و گفت: بانک سپه نیز مسئولیت پرداخت پول برنج خریداری شده کشاورزان را برعهده دارد.

انتهای پیام/86004/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول