اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به درخواست اسامی جدید والدین در نامگذاری فرزندان

حاجی‎رحیمیان: درخواست اسامی جدید باید در شورای نام‎گذاری مطرح شود

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: متقاضیان اسامی خاص برای فرزندان درخواستشان در شورای نام‎گذاری مطرح می‎شود و پس از اینکه در بانک اطلاعاتی کنترل شد، اسامی نامانوس حذف و سایر موارد نامگذاری در صورت صلاح‎دید به تصویب می‎رسد.

حاجی‎رحیمیان: درخواست اسامی جدید باید در شورای نام‎گذاری مطرح شود

تورج حاجی‎رحیمیان امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه نام‎گذاری کودکان در ثبت احوال بر اساس ضوابط انجام می‎شود، اظهار داشت: یکی از وظایف پدران و مادران این است که نامی نیکو برای فرزندانشان انتخاب کنند، که این امر با توجه به اینکه بیشتر مردم ایران قشر مذهبی هستند، اتفاق می‎افتد.

وی با بیان اینکه برخی از والدین با حضور در ثبت احوال خواستار نام‎گذاری نام فرزندانشان با اسامی جدید هستند، افزود: خود ثبت احوال یک بانک اطلاعاتی از اسامی ایرانی و اسلامی دارد که والدین می‎توانند فرزندان خود را به این اسامی نیکو نام‎گذاری کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: اسامی باید متناسب با فرهنگ اسلامی باشد و اسامی غربی که تناسبی با فرهنگ ایرانی ندارد نام‎گذاری نمی‎شود.

این مسئول ادامه داد: متقاضیان اسامی خاص برای فرزندان در شورای نام‎گذاری مطرح می‎شود و پس از اینکه در بانک اطلاعاتی کنترل شد، اسامی نامانوس حذف و سایر موارد نام‎ گذاری در صورت صلاح‎دید به تصویب می‎رسد.

حاجی‎رحیمیان گفت: نامگذاری یک نام ساده و یا مرکب که یک نام متعارف محسوب می‎شود قابل انتخاب است و انتخاب نامهایی که سبب هتک حیثیت مقدسات اسلامی می‎شود و همچنین انتخاب عناوین و القاب و نامهای زننده مستهجن یا نامتناسب با جنس ممنوع است.

وی اذعان داشت: انتخاب نام در مورد اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی تابع زبان و فرهنگ دینی آنان است.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان همچنین از همایش مهندسی نام خبر داد و گفت: با توجه به اینکه انتخاب نام بسیار اهمیت دارد، ثبت احوال استان اصفهان در بهمن ماه همایش نام برگزار می‎کند.

انتهای پیام/63012/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول