اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال جیرفت:

ثبت احوال جیرفت از کمبود نیرو رنج می‌برد

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت گفت: در چارت سازمانی اداره ثبت احوال این شهرستان 16 نفر کارمند در نظر گرفته شده است، اما اکنون تنها چهار نفر در این اداره پاسخگوی نیاز مراجعه‌کنندگان هستند.

ثبت احوال جیرفت از کمبود نیرو رنج می‌برد

خانباز بهادری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: ارائه صحیح و درست اطلاعات آماری مستلزم ثبت به موقع وقایع چهارگانه توسط ثبت احوال است که اهمیت این امر مهم را می‌رساند.

وی افزود: با توجه به اهمیت و نقش ثبت احوال در ارائه آمارهای حیاتی ثبت به موقع وقایع حیاتی از نیازهای اولیه و مهم ساختار شبکه اطلاعات و آمار کشور بوده است به همین دلیل هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

بهادری با تأکید بر اینکه برای ثبت به موقع وقایع حیاتی باید در جامعه فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد، تصریح کرد: این امر زمینه و بستر مناسب را برای مسئولان در زمینه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه مدت فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه ثبت احوال از اداره‌های مهم و حساسی است که هویت و ملیت مردم با آن گره خورده است، ابراز داشت: باید اهمیت این موارد به اطلاع مردم رسانده شود تا همکاری لازم را در این زمینه انجام دهند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت گفت: در چارت سازمانی اداره ثبت احوال این شهرستان 16 نفر کارمند در نظر گرفته شده است، اما اکنون تنها چهار نفر در این اداره پاسخگوی نیاز مراجعه‌کنندگان هستند.

بهادری عنوان کرد: وضعیت کمبود نیرو در این دستگاه به اندازه‌ای است که کارکنان حتی در شب‌های قدر نیز با حضور در اداره به انجام امور معوقه می‌پرداختند بر همین اساس از مسئولان مربوطه تقاضای اتخاذ تصمیمی عاجل در راستای تأمین نیروی انسانی داریم.

صدور 1086 فقره سند ازدواج در جیرفت

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و 161 فقره سند شناسنامه نوزاد و 203 فقره سند وفات تنظیم شده است، اذعان داشت: همچنین یک‌هزار و 86 سند ازدواج و 103 فقره سند طلاق صادر شده است.

بهادری با اشاره به اینکه همچنین 2 هزار و 40 فقره تعویض و صدور شناسنامه المثنی انجام شده است، بیان داشت: 903 فقره نیز درخواست صدور کارت ملی اخذ شده است.

وی تعداد پاسخ به استعلامات صورت گرفته از اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت را یک‌هزار و 797 فقره ذکر و خاطر نشان کرد: همچنین طی این مدت به 131 فقره پرونده قضایی و کیفری رسیدگی شده است.

بهادری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیشترین نام نوزاد پسر در شهرستان جیرفت «امیرعلی» و بیشترین نام نوزاد دختر «فاطمه» ثبت شده است.

انتهای پیام/80001/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول