اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت استقرار در مراکز کسب و کار صورت می‌گیرد

حمایت ویژه از شرکت‌های فنی، مهندسی و مشاوره‌ای

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از حمایت ویژه این سازمان برای استقرار شهرک‌های فنی و مهندسی و مشاوره‌ای در مراکز کسب و کار خبر داد.

حمایت ویژه از شرکت‌های فنی، مهندسی و مشاوره‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، ایرج موفق در بازدید از شهرک‌های صنعتی لار، با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های این سازمان در کشور راه‌اندازی مراکز خدمات کسب و کار در شهرک‌های صنعتی است اظهار داشت: در استان فارس ساختمان مراکز خدمات کسب و کار در شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز، آباده و لار در دستور کار قرار گرفته و از پیشرفت مناسبی برخوردار است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

وی افزود: فعالیت مراکز کسب و کار در شهرک‌های صنعتی نقش مهمی در بهبود عملکرد واحدهای صنعتی کوچک و توسعه در دستیابی به بازار و ارتقای توان رقابتی این واحدها داشته و باعث رقابت‌پذیرتر شدن صنایع شده است.

این مسئول کمک به ارتقای دانش فنی واحدهای صنعتی، سازماندهی برای ارائه خدمات موثر به واحدهای فناور، جهت‌دهی مراکز پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه انجام فعالیت‌های پژوهشی مورد نیاز واحدها، کمک به ایجاد بنگاه‌های جدید اقتصادی و نیز توسعه شبکه‌سازی در واحدهای صنعتی را از اهداف ایجاد مراکز خدمات کسب و کار اعلام کرد.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از حمایت ویژه این سازمان برای استقرار شهرک‌های فنی و مهندسی و مشاوره‌ای در مراکز کسب و کار خبر داد و گفت: در این زمینه نهایت همکاری با این واحدها صورت می‌گیرد.

وی از ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای و آموزشی به واحدهای صنعتی لار خبر داد و گفت: در این زمینه از برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه صنایع دیگر حمایت می‌کنیم.

موفق همچنین از تخصیص 10 میلیارد ریال اعتبار به‌منظور نوسازی و تجدید ساختار صنایع مستقر در شهرک صنعتی لار خبر داد و تصریح کرد: این اعتبارات به‌منظور ارتقای سطح فنی و تکنولوژی واحدهای صنعتی تخصیص می‌یابد.

در ادامه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از پیشرفت 100 درصدی مرکز کسب و کار در شهرک صنعتی لار خبر داد و با اشاره به اینکه این مرکز استقرار شهرک‌های صنعتی و مشاوره‌ای است، اظهار داشت: حدود 3 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیزات این ساختمان هزینه و با زیربنای بیش از 600 متر مربع ساخته شده است.

علی صداقت پور افزود: شرکت‌های مشاوره‌ای و فنی مهندسی و دانش‌بنیان می‌توانند به‌زودی در این ساختمان مستقر شده و به ارائه خدمات به صنایع مستقر در شهرک صنعتی لار بپردازند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: ایجاد مرکز خدمات کسب و کار در شهرک صنعتی لار با هدف ایجاد بستر و فضای مناسب برای ارتقای بهینه‌سازی واحدهای صنعتی و بهبود توان رقابتی در بازارهای ملی و بین‌المللی و ارتقای فرهنگ استفاده از خدمات مشاوره‌ای و به‌کارگیری صحیح از توان فنی و مهندسی این شرکت‌ها در حل مشکلات صنایع انجام می‌شود.

در ادامه جمشید جعفرپور نماینده لار در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی این مرکز اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی این مرکز و استقرار شهرک‌های فنی و مهندسی شاهد ارتقای ارائه خدمات فنی و مشاوره‌ای به واحدهای صنعتی مستقر در این شهرستان باشیم.

شهرک صنعتی لار با 118 هکتار مساحت، 67 واحد بهره‌بردار و با اشتغال‌زایی 578 نفر به فعالیت می‌پردازد.

همچنین در ناحیه صنعتی حسن لری و پشت سنگر لار نیز پنج واحد با اشتغال‌زایی 22 نفر در حال بهره‌برداری و هفت واحد صنعتی در مرحله ساخت است.

انتهای پیام/‌2448/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول