اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خبر داد

بندرعباس میزبان نخستین اجلاس اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند

استاندار هرمزگان از برگزاری نخستین اجلاس اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند در بندرعباس خبر داد.

بندرعباس میزبان نخستین اجلاس اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی امشب در نشست هماهنگی اجلاس اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند اظهار داشت: این اجلاسیه نیمه اول آبانماه با حضور بیش از 100 میهمان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: ایران عضو برجسته اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند است و با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های استان، بندرعباس به عنوان میزبان این اتحادیه انتخاب شده است.

وی افزود: اشتراکات جغرافیایی فرصت‌های مناسبی برای پیوند ملل و توسعه روابط هستند و کشورهای حاشیه اقیانوس هند که قریب 26 کشور هستند می‌توانند از این ظرفیت بهره‌های فراوانی بگیرند.

عزیزی ادامه داد: با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی استان هرمزگان تقویت و توسعه روابط بین الملل و استفاده از ظرفیت‌های بین المللی همواره به عنوان یک اولویت در دستور کار بوده است.

وی در این راستا به حضور سفرای کشورهای مختلف طی دو سال اخیر در استان اشاره کرد و افزود: این حضورها در راستای همین نگاه فرا منطقه‌ای به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های توسعه‌ای استان است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه سعی می‌شود با نگاه راهبردی پیرامون موضوعات و مباحث مشترک در حوزه‌های گردشگری، زیست محیطی، شیلات، عمران شهری به عنوان یک پایه اساسی، امنیت و ایمنی دریایی، ارتباطات فرهنگی و توسعه همکاری‌های اقتصادی به دستاوردهای خوبی دست یابیم.

وی در ادامه با بیان اینکه استان هرمزگان و اساسا استان‌های مرزی فرصت‌های خوبی برای ارتباطات بین‌المللی و تأمین منافع ملی هستند، اذعان کرد: باید نگاه به تحولات استان نگاهی فراتر از جغرافیای استانی باشد.

عزیزی متذکر شد: همسایگی با کشورهای برخوردار از مرزهای مشترک، وجود برخی مشکلات، نارسایی‌ها و گرفتاری‌ها و آسیب‌هایی که معمولا از این حوزه متوجه منافع ملی و استانی است می‌طلبد نگاه مدیران این استان‌ها دقیق‌تر، وسیع‌تر و جامع‌تر باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید سعی کرد همواره خالق شرایط بود؛ نه مخلوق آن، بر توسعه ارتباط مناسب و منطقی با همسایگان ضمن حفظ منافع ملی تأکید کرد و یادآور شد: باید نسبت به مباحث بین المللی نگاه کامل‌تر و پویاتر داشت و از مدیریت انفعالی پرهیز کرد.

استاندار هرمزگان در پایان متذکر شد: برگزاری نخستین اجلاسیه اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند در بندرعباس علاوه بر اینکه به پیگیری اهداف منافع ملی در زمینه چارچوب تلاش‌های منطقه‌ای کمک می‌کند موجب ارتقا سطح همکاری‌ها در قالب اتحادیه نیز خواهد.

انتهای پیام/2310/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول